اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور هنری اداره ­فرهنگ و ارشاد استان خبر داد

برگزاری 2 کارگاه آموزشی با تدریس هنرمندان هنرهای تجسمی در مشهد

رئیس امور هنری اداره ­کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در سال جاری دو کارگاه آموزشی با تدریس هنرمندان هنرهای تجسمی در مشهد برگزار خواهد شد.

برگزاری 2 کارگاه آموزشی با تدریس هنرمندان هنرهای تجسمی در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس در مشهد، محمود عباس‌نژاد امشب در مراسم گشایش نمایشگاه آثار برگزیده ششمین جشنواره هنرهای تجسمی در نگارخانه میرک مشهد در جمع مسئولان و هنرمندان اظهار داشت: در مرداد ماه سال جاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان­‌ها برای اعلام آمادگی برگزاری نمایشگاه برخی از آثار جشنواره هنرهای تجسمی اطلاعاتی را ارائه کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه جشنواره هنرهای تجسمی کشور در سه بخش بین‌الملل، ملی و مکمل برگزار شده، تصریح کرد: نمایشگاه نگارخانه میرک مشهد آثار برگزیده بخش بین‌الملل جشنواره را برای مخاطبان مشهدی به نمایش گذاشته است.

به گفته وی 45 اثر از کشورهای ترکیه، اسپانیا و لوکزامبورگ و برخی از استان­‌های کشور در نگارخانه میرک به نمایش در آمده است.

عباس‌نژاد ادامه داد: بخش بین‌الملل شامل تصویرسازی، عکس، کاریکاتور و نقاشی بوده که تعدادی از آنها مربوط به هنرمندان خراسان رضوی است.

در ادامه معاون هنری و سینمایی اداره ­کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: همه این آثار از هنرمندانی است که با فکر و ایده تازه مناسب و خلاق خود آنها را خلق کردند.

سید حمید طباطبایی اظهار داشت : این تصاویر اتفاقی گرفته نشده و از یک زاویه خاص شکل گرفته است زیرا هنرمندان ذهن زیبایی درباره نعمت­‌های خداوند دارند.

به گفته وی با این که هنرمندان این آثار از افراد عامه جامعه هستند اما زندگی را به شکل ملموسی در آثار خود ارائه کردند.

در ادامه این مراسم حمید نصرآبادی کارشناس هنری اداره­ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری این نمایشگاه در مشهد برای مخاطبان علاقمندی است که از هنرهای تجسمی استقبال می­‌کنند.

وی ادامه داد: قطعا برگزاری نمایشگاه­‌های آثار برگزیده جشنواره هنرهای تجسمی در استان­‌ها به علت درگیر شدن آنها در این جشنواره و برقراری ارتباط نزدیک هنرمندان و مردم است.

انتهای پیام/2202/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول