اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی اردبیل:

دو هزار نفر در عرصه اقتصاد مقاومتی آموزش دیدند

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه اردبیل گفت: امسال در بحث تقویت جبهه اقتصاد مقاومتی بیش از دو هزار نفر در استان اردبیل آموزش دیده‌اند.

دو هزار نفر در عرصه اقتصاد مقاومتی آموزش دیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید امیریان عصر امروز در جلسه توجیهی مربیان دوره‌های آموزشی اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار داشت: با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در بخش اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید بومی سعی و تلاشمان بر این بود تا از ابتدای امسال در شش عرصه آموزش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به سمتی باشد تا اقشار مختلف جامعه بتوانند در صحنه تولید و کارآفرینی ورود موفقی داشته باشند.

وی از برگزاری 76 دوره آموزشی برای بسیجیان در گروه‌های مختلف و رده‌های متعدد خبر داد و تصریح کرد: بیش از دو هزار و 24 نفر در این دوره‌ها آموزش دیده‌اند و سعی بر این است که تا پایان امسال این دوره‌های آموزشی همچنان اجرایی شده و شکل عملیاتی به خود بگیرد.

امیریان با بیان اینکه 700 کارگاه تولیدی در این زمینه راه‌اندازی شده است، خاطر نشان کرد: تسهیلات پرداختی به متقاضیان برای فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی بالغ بر 11 میلیارد تومان بوده که تلاش بر این است در سال آینده این ظرفیت تقویت شود.

این مسئول اولویت‌های سال آینده را در تقویت جبهه اقتصاد مقاومتی یادآور شد و اضافه کرد: با توجه به افزایش عرصه‌های حضور بسیجیان به 10 عرصه پیش‌بینی ما این است که در سال آینده بیش از سه هزار نفر علاقمند را زیر پوشش خدمات آموزشی ببریم تا با دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی بتوانند در این عرصه توانمندتر از گذشته وارد کار و تولید محصولات متنوع شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در این زمینه قرار است 15 میلیارد تومان نیز تسهیلات به کارآفرینان و متقاضیان بخش‌های مختلف پرداخت شود که این بخش‌ها شامل تولید ورمی‌کمپوست، تولید قارچ خوراکی، پرورش مرغ و ماکیان، آبزیان و همچنین گیاهان دارویی و محصولات گلخانه‌ای است که در این زمینه تلاش بر این است تا بیشترین حمایت از کارآفرینان روستایی با ابزارهای موجود در آن مناطق صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه اردبیل همچنین به نتایج مثبت ورود بسیج به عرصه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ادامه داد: آنچه که در این زمینه مهم به نظر می‌رسد آشنا کردن خود روستاییان و ساکنان مناطق محروم به تولید بومی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های موجود است که این امر بیش از گذشته به تقویت جبهه کارآفرینی کمک کرده و ما را در رسیدن به یک استقلال واقعی در حوزه اقتصادی کمک می‌کند.

انتهای پیام/62006/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول