اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان البرز خبر داد

دستگیری سارقان خودروهای مدل بالا در البرز/شناسایی 13 مالباخته

فرمانده انتظامی استان البرز از شناسایی و دستگیری سارقان خودروهای مدل بالا در این استان خبر داد و گفت: در این راستا 13 مالباخته تاکنون شاسایی شده‌اند.

دستگیری سارقان خودروهای مدل بالا در البرز/شناسایی 13 مالباخته

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی گودرزی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اطلاعات به دست آمده از سرقت خودروهای مدل بالا در استان البرز اقدامات پلیسی به منظور شناسایی این سارق یا سارقان انجام شد.

وی ادامه داد: بر این اساس چندین اکیپ ویژه از کارگاهان پلیس آگاهی با اقدامات کنترلی نامحسوس طی مأموریت‌های مختلف،‌ مجرمین سابقه‌داری که اخیرا از زندان آزاد شده بودند را تحت کنترل دادند.

این مسئول با بیان این که شناسایی این سارقان 2 ماه به طول انجامید،‌ افزود: پس از دو ماه کار اطلاعاتی سرانجام 6 نفر از سارقان خودرو که همگی دارای سوابق متعدد کیفری بودند شناسایی و دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

به گفته گودرزی با بررسی سوابق آنان، محل اختفای مجرمان در 6 نقطه از شهر کرج شناسایی شد و طی یک عملیات ضربتی این گروه دستگیر شدند.

وی ادامه داد: این افراد تا کنون به 20 فقره رقت خودروهای مدل بالا اعتراف کرده‌اند.

گودرزی گفت: در بررسی از محل اختفای این افراد علاوه بر تجهیزات لازم برای سرقت خودرو،‌یک قبضه سلاح و 16 تیز فشنگ جنگی نیز کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان البرز در ادامه سخنان خود با بیان این که تا کنون  13 نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند، خاطرنشان کرد: با شناسایی این باند سرقت خودروهای مدل بالا و براساس آمار وقوع سرقت خودروهای مدل بالا در کرج 80 درصد کاهش داشته است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از دستگیری 2 نفر اراذل اوباش در کرج خبر داد و ادامه داد: این افراد که اقدام به رعب و وحشت در منطقه عظیمیه می‌کردند نیز توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی البرز در ادامه سخنان خود از دستگیری  243 نفر از اراذل اوباش شاخص و نامی استان توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خبر داد و گفت: این افراد از ابتدای سال جاری تا کنون دستگیر شده‌اند.

*کشف بیش از 5 تن مواد مخدر در استان البرز

گودرزی در ادامه این نشست به آمار کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا کنون در این استان پرداخت و افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 5 تن و 800 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شده است.

وی گفت: طی 11 ماه سال جاری همچنین تعداد 332 نفر قاچاقچی مواد مخدر، 43 نفر حمل کننده، 7 هزار و 268 نفر توزیع کننده در سطح استان و همچنین 941 نفر نگهدارنده شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند.

*انهدام 45 باند قاچاق موادمخدر در استان

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز در ادامه سخنان خود تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون همچنین 45 باند قاچاق مواد مخدر نیز در این استان منهدم شده‌اند که گامی مهم در جهت مبارزه با سوداگران مرگ در این استان بوده است.

گودرزی اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی را مهم خواند و گفت: در راستای اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی در این استان تعداد یک هزار و 859 نفر از معتادان پرخطر و ولگرد در سطح استان جمع‌آوری شدند.

*باند سارقان به عنف در فردیس دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان این که باند سارقان به عنف که اقدام به آزار و اذیت دختران جوان می‌کردند، در منطقه فردیس دستگیر شدند.

گودرزی افزود: در پی شکایت‌های متعدد بانوان مبنی بر حضور سارقان به عنف در سطح شهر موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا مشخص شد که این افراد در قالب مسافرکش بیشتر با جلب اعتماد دختران جوان را سوار بر خودروهای خود کرده و در یک فرصت و با تغییر دادن مسیر آنان را به مکانی خلوتی برده و ضمن ضرب و جرح آنان اقدام به سرقت اموالشان می‌کردند.

گودرزی افزود: در این راستا و با تحقیقات میدانی و با چهره نگاری این افراد شناسایی شدند و محل مخفیگاه سردسته آنان در فردیس مشخص شد.

وی گفت: در این راستا با شناسایی و دستگیری سردسته این باند دیگر اعضای این باند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

این مسئول ادامه داد: از محل مخفیگاه این افراد تعداد زیادی کیف زنانه، عابر بانک و .... کشف شد.

گودرزی بیان داشت: این افراد تا کنون به 30 فقره سرقت به عنف اعتراف کرده‌اند.

انتهای پیام/2302/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول