اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

یک مقام ارشد ارتش پاکستان در درگیری با طالبان کشته شد

شبه نظامیان طالبان با کمین در مسیر کاروان نیروهای نظامی در پیشاور یک فرمانده ارشد ارتش پاکستان را کشتند.

یک مقام ارشد ارتش پاکستان در درگیری با طالبان کشته شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، شبه نظامیان طالبان با کمین در مسیر کاروان ارتش که در حال عبور از شهر پیشاور بود «جهانزیب» فرمانده ارشد ارتش پاکستان را کشتند.

به گزارش برخی رسانه‌های پاکستان طالبان به سمت خودرو‌های حامل سربازان ارتش آتش گشودند که در قبال نیروهای ارتش نیز شبه‌نظامیان نیز با تیراندازی بی‌هدف خود به شبه نظامیان سعی کردند از خود دفاع کنند.

بر اثر درگیری ارتش با شبه‌نظامیان تا کنون 3 نفر از اعضای طالبان کشته شد‌ه‌اند این در حالی است که تبادل آتش بین سربازان ارتش و شبه‌نظامیان همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش از بین قربانیان حملات تروریستی در ایالت خیبر‌پختونخواه 75 درصد بر اثر افزایش چشمگیر حملات تروریستی در پیشاور جان باخته‌اند.

با این که از ماه دسامبر تاکنون حمله پهپادهای آمریکایی به مناطق قبایلی متوقف شده و ارتش نیز عملیات خود علیه طالبان را به حالت تعلیق درآورده است اما طالبان با افزایش حملات خود نشان دادند که به اصول برقراری صلح پایبند نیستند.

به گفته کارشناسان افزایش حملات تروریستی در حین انجام مذاکرات صلح نشان می‌دهد طالبان به دنبال مذاکره نیستند بلکه سعی دارند با ایجاد رعب و وحشت بین مردم دولت را تحت فشار قرار دهند و امتیازات بیشتری بگیرند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول