اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایشگاه تخصصی اقتصاد اسلامی در مشهد برپا شد

در راستای معرفی منابع تاریخی به پژوهشگران و علاقه‌مندان به اقتصاد اسلامی، نمایشگاه تخصصی اقتصاد اسلامی در کتابخانه مرکزی آستان قدس دایر شد.

نمایشگاه تخصصی اقتصاد اسلامی در مشهد برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این نمایشگاه از مجموع منابع مطالعاتی به زبان‌های فارسی و انگلیسی در موضوع‌های گوناگون مرتبط مانند اقتصاد اسلامی، نظریه‌های اقتصادی و ...، مجموعه ارزشمندی گزینش شده و در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

بیش از 16 هزار نسخه کتاب چاپی، 652 عنوان پایان‌نامه، 45 عنوان نشریه تخصصی و 178 عنوان لوح فشرده، حاوی نرم‌افزار و اطلاعات اقتصادی در کتابخانه تخصصی اقتصاد اسلامی در اختیار مراجعان قرار گرفته است.

این کتابخانه که نخستین کتابخانه تخصصی اقتصاد اسلامی در کشور به شمار می‌رود، با اهدافی نظیر گردآوری منابع در موضوع اقتصاد اسلامی، نظریه‌های اقتصادی و ... به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی، جهت استفاده پژوهشگران، استادان حوزه و دانشگاه، طلاب و دانشجویان کشور؛ ایجاد مکانی مناسب با منابعی ارزشمند برای پژوهش درباره اقتصاد اسلامی، معرفی آثار برتر و ارزشمند منتشرشده در کشور و خارج از کشور در زمینه اقتصاد اسلامی و گردهمایی و هم‏اندیشی پژوهشگران، به منظور تبادل نظر علمی و رفع نیازهای مطالعاتی و پژوهشی دانش‌پژوهان ایجاد شده است».  وی با اعلام این که «کتابخانه تخصصی اقتصاد اسلامی»، مجموعه پژوهشی فعّالی است که در سال 1391 راه‌اندازی شده و خدمات‌دهی خود را به صورت رسمی آغاز کرده است، اظهار داشت: «مبانی فقهی اقتصاد اسلامی، فلسفه اقتصاد اسلامی، جهاد اقتصادی، نظام اقتصاد علوی، سیره اقتصادی امام علی(ع)، معیارهای اقتصادی در تعالیم رضوی و امام رضا(ع) زندگی و اقتصاد، عناوین برخی از کتاب‌های به‌ نمایش‌ در آمده در این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه منابع مطالعاتی کتابخانه تخصصی اقتصاد اسلامی آستان قدس رضوی از 28 بهمن‌ تا 10 اسفند همه‌ روزه صبح و بعد از ظهر در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و معنوی است.

انتهای پیام/2202/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول