اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست انجمن موسیقی خراسان رضوی خبر داد

راهیابی 2 گروه موسیقی در جشنواره موسیقی فجر امسال

سرپرست انجمن موسیقی خراسان رضوی از راهیابی 2 گروه موسیقی کر و سنتی و یک آهنگساز از مشهد به جشنواره موسیقی فجر امسال خبر داد.

راهیابی 2 گروه موسیقی در جشنواره موسیقی فجر امسال

حسین انفرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه بافت موسیقی در خراسان گسترش و تنوع زیادی دارد؛ اظهار داشت: موسیقی مقامی، سنتی (ایرانی) و کلاسیک در استان ما و با گونه‌­های مختلف وجود دارد که یکی از ویژگی­‌های منحصر به فرد در کشور محسوب شده و به خصوص موسیقی مقامی خراسان از جایگاه بالایی در کشور برخوردار است.

وی با اشاره به این نکته که عمده مشکلات موسیقی خراسان رضوی فراموش شدن آنها است، تصریح کرد: به عنوان مثال موسیقی مقامی به علت نداشتن نت و سبک خاص خود از نظر علمی، سینه به سینه از طریق هنرمندان منتقل می­‌شود.

انفرادی ادامه داد: متأسفانه یکی دیگر از مشکلات موسیقی مقامی و سنتی، عدم برخورداری از شرایط مناسب عرضه محصول در قالب آلبوم و اجرای صحنه‌­ای هنرمندان استان ما است.

به گفته وی از میان 15 گروه به بخش رقابتی آواز جمعی جشنواره موسیقی فجر، 6 گروه راه یافتند که گروه کر انجمن موسیقی خراسان رضوی با حدود 10 ماه تمرین موفق شد به این جشنواره راه یابد.

سرپرست انجمن موسیقی خراسان رضوی افزود: کیوان اعلایی نیز به عنوان آهنگساز برگزیده در جشنواره موسیقی فجر امسال حضور خواهد داشت.

انفرادی با بیان این مطلب که موسیقی در استان ما از شرایط و حساسیت­‌های خاصی برخوردار است، گفت: انجمن موسیقی خراسان رضوی سعی کرده با هنرمندان و مسئولین تعامل پیدا کند تا در قالب گفت‌وگو و شنیداری حساسیت­‌های فعلی کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/2202/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول