اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد

اصفهان میزبان المپیاد ورزشی و رقابت‌های جهانی هندبال دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از میزبانی اصفهان المپیاد فرهنگی ورزشی دانش‌آموزان سراسر کشور در مقطع متوسطه دوم و رقابت‌های جهانی هندبال دانش‌آموزی خبر داد.

اصفهان میزبان المپیاد ورزشی و رقابت‌های جهانی هندبال دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مجید عاملیان ظهر امروز در نشست خبری بررسی المپیاد دانش‌آموزان سراسر کشور (متوسطه دوم) که در اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد اظهار کرد: اسفندماه از دیرباز یک ماه پر تکاپو و پرفعالیت بوده که این موضوع برای آموزش و پرورش استان اصفهان نیز اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه اصفهانی‌ها به مهمان نوازی شهره هستند، تصریح کرد: بر خود لازم می‌دانیم تمهیدات لازم را برای برگزاری این المپیاد فراهم کنیم تا مهمانانی که در این المپیاد شرکت می‌کنند با یک خاطره خوب اصفهان را ترک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: المپیاد فرهنگی ورزشی دانش‌آموزان پسر سراسر کشور (متوسطه دوم) با حضور یک‌هزار و 500 نفر ورزشکار، مربی و سرپرست از 29 استان کشور از تاریخ دوم تا هشتم اسفندماه سال جاری در چهار رشته والیبال، فوتسال، هندبال و بسکتبال در قالب 81 تیم به میزبانی اصفهان و به ریاست عالی حمایتی هماهنگی استاندار محترم و با سرپرستی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: افتتاحیه این دوره از رقابت‌ها روز شنبه سوم اسفندماه با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش، فدراسیون ورزش دانش‌آموزی، کمیته ملی المپیک و جمعی از مسئولان استان در محل اردوگاه شهید بهشتی اصفهان برگزار می‌شود.

عاملیان گفت: انتظار ما از مسئولان و دستگاه‌های مرتبط این است که در این امر مهم آموزش و پرورش استان را یاری برسانند.

وی با بیان اینکه سه استان کردستان، خراسان شمالی و زنجان در این دوره از رقابت‌ها حضور ندارند افزود: سایر استان‌ها حضور دارند و تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات از دو ماه پیش اندیشیده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در چارت پیش‌بینی شده این تورنمنت سه معاونت فنی، فرهنگی و اجرایی و 15 کمیته برنامه‌ها را هدایت می‌کنند.

* اصفهان میزبان رقابت‌های جهانی هندبال دانش‌آموزی

وی با بیان اینکه از ویژگی‌های این المپیاد این است که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر برگزار می‌شود، تصریح کرد: المپیاد دانش‌آموزی، برای انتخابی جام جهانی دانش‌آموزان نیز است و مسابقات جهانی هندبال دانش‌آموزی نیز در سال 2015 به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

عاملیان تاکید کرد: اصفهان در هر چهار رشته ورزشی تیم‌های قدرتمند خود را روانه المپیاد می‌کند و در هنگام برگزاری مسابقات نیز هیچ تورنمنت دیگری برای دانش‌آموزان سراسر کشور برگزار نمی‌شود که موجب می‌شود تمام استان‌ها با تمام قوا در این رقابت‌ها شرکت کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به انتظاری که از اصفهان است تلاش خود را انجام داده تا به بهترین شکل این میزبانی را انجام دهیم تا بتوانیم خاطره خوشی را برای شرکت کنندگان رقم بزنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به موضوع فرهنگی این رقابت‌ها گفت: فرصت مغتنمی برای شناخت فرهنگ سایر شهرهای ایران و حفظ و انتقال آن در این المپیاد فراهم شده است.

انتهای پیام/63020/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول