اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان صورت گرفت

نقد کتاب زندگینامه سردار شهید «اکبر یار محمدی»

کتاب «شیخ اکبر» که برگرفته از زندگی سردار شهید اکبر یار محمدی در همدان است مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

نقد کتاب زندگینامه سردار شهید «اکبر یار محمدی»

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس از همدان، کتاب «شیخ اکبر» که برگرفته از زندگی سردار شهید اکبر یار محمدی در همدان است مورد نقد و بررسی قرار گرفت. 

این مراسم با حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، مدیر امور ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان و همرزمان این شهید والامقام برگزار شد.

"شیخ اکبر" روایت زندگی، رشادت، از خودگذشتگی و شهادت مردی بزرگوار از دیار مریانج است که به قلم اصغر فکور گردآوری شده و انتشارات آل احمد آن را در قالب 99 صفحه و در قطع رقعی به چاپ رسانده است.

یکی از نویسندگان کتاب‌های دفاع مقدس در این جلسه اظهار داشت: در موضوعات ادبی، مرزها و خصوصیاتی وجود دارد که در این خصوص می‌بایست مرز میان تاریخ‌نویسی و قصه‌گویی مشخص شود.

محسن صیفی کار ضمن نقد از کتاب «شیخ اکبر» خاطرنشان کرد: در این کتاب هیچ گونه عکسی از شهید یارمحمدی به کار برده نشده و خواننده نمی‌تواند از شهید شناختی داشته باشد.

وی اظهار داشت: شخصیت شهید یارمحمدی به خوبی معرفی نشده و از این رو در چاپ کتاب کوتاهی شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این جلسه علت معرفی نشدن این شهید گرانقدر را گمنام بودن شخصیت وی دانست و اضافه کرد: با وجود اینکه در کتاب «شیخ اکبر» نام و نشانی از سردار شهید یارمحمدی آورده نشده اما شاهد آن هستیم که خواننده به خوبی جذب کتاب و مطالب آن می شود.

آقامحمدی یادآور شد: امروز باید کاری کرد تا نسل جوان با شهدای هشت سال دفاع مقدس که از جان و مال خود گذشتند و در راه خدا جهاد کردند آشنا شوند و این فرهنگ ناب در جامعه گسترش پیدا کند.

گفتنی است در پایان این جلسه از خانواده معظم سردار شهید اکبر یارمحمدی تجلیل شد.

انتهای پیام/89002/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول