اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان همدان خواستار شد

ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با حوزه‌های ایثار و فداکاری

فرماندار شهرستان همدان گفت: آشنایی با حوزه‌های ایثار و فداکاری برای دانش‌آموزان واجب است و باید پیوست‌های فرهنگی را برای آنها تعریف کنیم تا به بیراهه نروند.

ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با حوزه‌های ایثار و فداکاری

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان با بیان اینکه دانش‌آموزان سرمایه‌های سرزمین ما هستند، افزود: باید آمار تمام دانش‌آموزان مدال‌آور در المپیادهای علمی و جشنواره‌های خوارزمی از سال 85 تا کنون را پیدا کرده و تا جایی که امکان دارد به آنها کمک شود.

وی از مسئولان آموزش و پرورش درخواست کرد برنامه بازدید دانش‌آموزان از جانبازان هشت سال دفاع مقدس را در برنامه سالانه مدارس بگنجانند.

فرماندار شهرستان همدان در ادامه دیدار دانش‌آموزان با جانبازان را برنامه مناسبی برای تقویت فرهنگ ایثار دانست و ادامه داد: در تمام مدارس اولیایی هستند که جانباز باشند که در صورت موافقت خانواده جانباز می‌توان دانش‌آموزان را به دیدن این جانبازان برد تا دانش‌آموزان یاد و خاطره افتخار آفرینان این کشور را از یاد نبرند.

وی با بیان اینکه جانبازان بالای 70 درصد با وجود محدودیت‌ها، روحیه بسیار خوبی دارند، گفت: دیدار با این جانبازان تبلیغ و تشویق خوبی برای دانش‌آموزان است.

قهرمانی‌مطلق با بیان اینکه جانبازان اتفاقات زمان حال هستند و دانش‌آموزان باید باور کنند آنها افسانه نیستند، گفت: نمونه بارز الگوی زندگی اسلامی را می‌توان در میان جانبازان مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه کلمه ایثار در فرهنگ‌های غربی جایی ندارد، ادامه داد: لغت‌های ایثار، جانباز و انقلاب برای غربی‌ها مفهومی ندارد و امیدواریم در اتاق فکر آنها هدف مردم از انقلاب، ایثار، جانبازی و حتی حماسه‌هایی چون 22 بهمن درک شود.

فرماندار همدان ضمن اشاره به تعریف پیوست‌های فرهنگی گفت: آشنایی با حوزه‌های ایثار و فداکاری برای دانش‌آموزان واجب است و باید پیوست‌های فرهنگی را برای آنها تعریف کنیم تا به بیراهه نروند.

وی از مسئولان صدا و سیما درخواست کرد با همکاری آموزش و پرورش مستندهایی از زندگی کودکانی که در خانواده جانبازان بالای 70 درصد هستند بسازند تا این روشنگری‌ها برای دانش‌آموزان ملموس‌تر شود.

قهرمانی‌مطلق با بیان اینکه وضعیت نمازخانه‌ها و آب گرم مدارس حتماً بررسی شود خاطرنشان کرد: باید در مدارس جلساتی با حضور کارشناسان بهداشت برای بالا بردن فرهنگ تغذیه در خانواده‌ها برگزار شود.

وی اولویت این گونه جلسات را مدارس دخترانه در پایه‌های اول و دوم دبیرستان اعلام کرد و گفت: برنامه غذایی مدارس شبانه‌روزی نیز از اولویت‌های اساسی آموزش پرورش در بحث تغذیه سالم مدارس است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان نیز با بیان اینکه اهمیت تغذیه و آسیب‌های تغذیه نامناسب برای همه مشهود است، افزود: پیشنهاد می‌کنم توافق‌نامه‌ای بین آموزش پرورش و اداره بهداشت صورت بگیرد تا در مدارس آموزش تغذیه مناسب داشته باشیم.

حجت‌الاسلام مرتضی حسنی‌حلم خاطرنشان کرد: کارشناسان تغذیه مجربی در سطح استان وجود دارند که می‌توانند با حضور در مدارس نه تنها آموزش تغدیه را برای دانش‌آموزان بلکه برای اولیا هم داشته باشند.

وی با بیان اینکه فردا جلسه تودیع و معارفه فرماندار همدان است گفت: عنوان برای افراد اصالت و ارزش ذاتی ندارد و تنها فرصتی برای خدمتگزاری است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان به عنوان یکی از اعضای شورای آموزش و پرورش از زحمات چهار ساله حسن قهرمانی مطلق تشکر کرد و گفت: نه تنها در شورای آموزش و پرورش بلکه در تمام مسائل مربوط به شهر از نزدیک شاهد زحمت‌ها و هدایت‌های ایشان بودم.

وی با بیان اینکه همه ما هدفی جز خدمتگزاری نداریم گفت: قهرمانی‌مطلق از بهترین فرمانداران شهرستان بود و پیگیری و دقت نظر ایشان در تمام امور ملموس و پاداش این خدمات صادقانه نزد خدا محفوظ است.

انتهای پیام/2499/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول