اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سرنوشت نامعلوم درختان بلوار شهید بهشتی کرمانشاه در سایه منوریل

درختان سرسبز بلوار شهید بهشتی کرمانشاه جای خود را به ستون‌های بلند و بی‌روح منوریل داده‌اند و سرنوشت آن‌ها با انتقال به مکانی نامعلوم مشخص نیست.

سرنوشت نامعلوم درختان بلوار شهید بهشتی کرمانشاه در سایه منوریل

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، درختان سرسبزی که سال‌های زیادی در بلوار شهید بهشتی شهر کرمانشاه قد علم کرده بودند، حال جای خود را به ستون‌های بلند و بی‌روح منوریل داده‌اند.

با ریشه‌کن کردن درختان بلوار شهید بهشتی شهر کرمانشاه علاوه بر از بین بردن چهره زیبای این بلوار، درختان آن به مکانی نامعلوم انتقال داده شدند.

با توجه به آمار سرانه فضای سبز در استان کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری، قطع و ریشه‌کن کردن درختان ضربه سنگینی را به محیط زیست وارد کرده و این در حالی است که در تمام دنیا هزینه‌های فراوانی صرف کاشت درختان به‌عنوان ریه‌های زمین می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: در پی راه‌اندازی پروژه منوریل در بلوار شهید بهشتی از سوی مسئولان تصمیمی مبنی بر انتقال تعدادی از درختان این بلوار گرفته شد.

سیروس کومه، بزرگراه امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه را به‌عنوان مقصد درختان قطع شده عنوان کرد و گفت: این درختان در این بزرگراه طبیعت سرسبزی را ایجاد کرده است.

به گفته وی، در جابه‌جایی درختان به مکان جدید سعی شده که به ریشه آن‌ها آسیبی وارد نشود و این اقدام با اعمال نظرات کارشناسان محیط زیست انجام شده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: شورای شهر در انتقال و جابه‌جایی درختان واقع در بلوار شهید بهشتی هیچ‌گونه دخالتی نداشته است.

سیداحسان احسانی تصریح کرد: این اقدام از سوی سازمان‌ها و ارگان‌های شهرداری و مسئولان پروژه منوریل کرمانشاه انجام شده و هیچ ارگانی در این زمینه از شورای اسلامی شهر کرمانشاه درخواست کمک نکرده است.

با این وجود سرنوشت بقیه درختان زنده و سرسبز بلوار شهید بهشتی شهر کرمانشاه معلوم نیست و قطع کردن درختان و نابودی آن‌ها کار غلطی است که مسئولان مربوطه در چنین اقداماتی باید با برنامه‌ریزی بیشتری وارد عمل شوند.

انتهای پیام/2700/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول