اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج مهندسین سیستان و بلوچستان:

بسیج با اجرای طرح «همگام با کشاورز» زمین‌های کشاورزی را احیا می‌کند

رئیس سازمان بسیج مهندسین سیستان و بلوچستان گفت: بسیج با اجرای طرح «همگام با کشاورز» درصدد است زمین‌های قابل کشت کشاورزی را احیا ‌کند.

بسیج با اجرای طرح «همگام با کشاورز» زمین‌های کشاورزی را احیا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از خاش، محمد سنچولی ظهر امروز در مراسم «بسیج همگام با کشاورز» در خاش اظهار داشت: دوران دفاع مقدس بهترین سند پرونده موفقیت نیروهای بسیج است و امروز نیز در هر حوزه‌ای که تفکر بسیج حضور یافته است توانسته تحولات و اقدامات چشمگیری انجام دهد.

رئیس سازمان بسیج مهندسین سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه اقتصاد یکی از چالش‌های اصلی کشور است، بسیج بر خود واجب دانسته با توجه به شناسایی ظرفیت‌ها، در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و عمران حضور داشته باشد تا بتوانیم تحول اساسی در این بخش‌های زیربنایی کشور ایجاد کند.

این مسئول ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، ورود مباحث روز علمی و استانداردهای کشت و کار در عرصه‌های روستایی کشور، حضور مستمر و فعال متخصصان کشاورزی بسیجی در روستاها، افزایش عملکرد در واحد سطح و خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی است.

وی تشکیل هسته‌های علمی با حضور برترین اساتید دانشگاهی و کشاورزان نمونه کشوری، ایجاد کار گروه‌های علمی سازی کشاورزی در هر پایگاه روستایی، ایجاد شبکه اطلاع رسانی و تهیه دستورالعمل‌های کشت و کار، زیر نظر اساتید و فعالان بخش کشاورزی را از جمله زمینه‌های اجرای این طرح عنوان کرد.

سنچولی یادآور شد: مهم‌ترین هدف ما در این طرح علمی کردن کشاورزی است و مقرر است که دستورالعمل‌ها به استان‌ها ارسال شود و تقویم زراعی بر اساس شرایط همان منطقه تدوین شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین سیستان و بلوچستان اضافه کرد: برای اجرای هر چه بهتر طرح بسیج همگام با کشاورز باید از توان فرماندهان حوزه‌های بسیج استفاده کرد.

وی افزود: آنها می‌توانند نقش مؤثری را در اجرای این طرح داشته باشند و اگر بدنه پایینی و مجری طرح قوی شود، کار بسیار قوی‌تر پیش می‌رود.

سنچولی خاطرنشان کرد: باید برای اجرای هر چه بهتر طرح بسیج همگام با کشاورز، افراد مرتبط و توانا را به تکاپو بیندازیم.

وی یادآور شد: درصددیم زمین‌های قابل کشت را دوباره احیا کنیم تا توان استان در زمینه کشاورزی را به رخ کشور بکشیم و با تشکیل هسته علمی در قالب طرح بسیج همگام با کشاورز قصد داریم تا جزئیات کشت و زراعت را بررسی کنیم.

این مسئول در پایان اذعان داشت: با افزایش تولید محصولات کشاورزی می‌توان مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌های مرتبط با این محصولات را به صورت بومی در داخل استان تهیه کرد.

انتهای پیام/75004/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول