اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرجهادکشاورزی شهرستان خاش:

بسیج مهندسی خاش 80 نفر عضو دارد

مدیرجهادکشاورزی شهرستان خاش گفت: تاکنون۸۰ نفر عضو بسیج مهندسین شهرستان خاش هستند.

بسیج مهندسی خاش 80 نفر عضو دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از خاش، امان‌الله طوقی ظهر امروز در مراسم همگام با کشاورز در خاش اظهار داشت: افزایش بهره‌وری و تولید با علمی کردن کشاورزی، توانمندسازی شبکه بسیج مهندسان کشاورزی و تولیدکنندگان بسیجی در مدیریت علمی تولید از اهداف اجرای طرح همگام با کشاورز است.

وی بیان داشت: تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر خودکفایی در محصولات کشاورزی، تامین غذای سالم، ارتقا بهره‌وری و تولید و حرکت در مسیر اشتغال پایدار در کشور تشکیل از اهداف بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خاش افزود: افزایش بهره‎وری و تولید با علمی کردن کشاورزی، توانمندسازی شبکه بسیج مهندسان کشاورزی و تولیدکنندگان بسیجی در مدیریت علمی تولید، انتقال دانش فنی کشاورزی با استفاده مهندسان به کشاورزان، افزایش سطح پوشش و گسترش بکارگیری فناوری‎ها و توصیه‎های فنی با زیر پوشش قراردادن سایر کشاورزان، ارتقا مدیریت مزرعه و بهبود متوسط عملکرد مجتمع‎های تولیدی از اهداف کلی اجرای طرح همگام با کشاورز است.

این مسئول اذعان داشت: حفظ وضعیت موجود منابع آب کشاورزی در اولویت برنامه‎های جهاد کشاورزی قرار دارد که این مهم با برنامه‌ریزی، آموزش و ترویج فرهنگ چگونگی استفاده بهینه از آب به کشاورزان تحقق خواهد یافت.

وی ادامه داد: این شهرستان در بحث تولیدات کشاورزی به ویژه در تولید، گندم، برنج، محصولات باغی، عسل، گوشت سفید و قرمز، شیرخام، گوجه، سیب زمینی و گیاهان زینتی جزو قطب‎های برتر استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

طوقی خاطرنشان کرد: اگر مهندسان کشاورزی بتوانند با کشاورزان ارتباط و تعامل برقرار کنند می‌توانند در افزایش تولید و بهره‌وری در انواع محصولات کشاورزی نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به فعال بودن بسیج مهندسین در شهر خاش، افزود: تاکنون بیش از 80 نفر عضو بسیج مهندسین شهرستان خاش هستند.

انتهای پیام/75004/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول