اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد سوادکوه:

نوروزخوانان سوادکوه برای بهار امسال ساماندهی شدند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه با اشاره به سابقه کهن نوروز خوانی، گفت: نوروزخوانان سوادکوه برای بهار امسال ساماندهی شدند.

نوروزخوانان سوادکوه برای بهار امسال ساماندهی شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه، میثم قربانی ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری برنامه‌های نوروزی این اداره، افزود: نوروز فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ و هنر است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه برنامه‌های مناسبی را تدارک می‌بیند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه با تاکید بر اینکه نوروزخوانی یا بهارخوانی از فعالیت‌های کهن فرهنگی و هنری در کشور است که استان مازندران و شهرستان سوادکوه نیز یکی از خاستگاه‌های آن است، افزود: حضور نوروزخوانان یا بهارخوانان قبل از فصل بهار نوید آغاز بهار به شهرها و روستاها و منازل مردم می‌برد که اشعاری در وصف بهار و آموزه‌های مذهبی در آن وجود دارد.

وی به برگزاری جلسات مشترک برای استفاده از نوروزخوانان با تجربه در سطح شهرستان سوادکوه اشاره و خاطر نشان کرد: دو گروه از نوروزخوانان برای شهرها و روستاهای سوادکوه ساماندهی شدند.

قربانی به ارزش‌های فرهنگی و هنری تقویت باورهای بومی اشاره کرد و گفت: باورهای عمومی با رویکردهای اثرگذرانه و کارشناسی شده می‌توانند در مسیر دستیابی به اهداف فرهنگی و هنری و دینی موثر باشند.

انتهای پیام/86015/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول