اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رودبار اعلام کرد

راه‌اندازی صنعت روغن‌کشی کنجد در رودبار

فرماندار رودبار گفت: سال آینده صنعت روغن‌کشی کنجد در شهرستان رودبار راه‌اندازی می‌شود و سرمایه‌گذار آن هم جذب شده است.

راه‌اندازی صنعت روغن‌کشی کنجد در رودبار

حسن مرادی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار اظهار داشت: در این شهرستان 7 هزار هکتار کنجد کشت می‌شود که در هر هکتار به طور متوسط بین یک و نیم تا دو تن برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: با همه توانمندی‌های منطقه در تولید کنجد، اما 80 درصد صنعت فرآوری این محصول در شهرهای سیرجان و یزد وجود دارد و این ضرری است که متوجه کشاورزان این منطقه می‌شود.نبود صنایع بسته‌بندی و روغن‌کشی در جنوب کرمان موجب شده که نام این محصول برای شهرهای دیگر که آن را بسته‌بندی می‌کنند، تمام شود.

مرادی با اشاره به مزیت‌های کشت کنجد در منطقه خاطرنشان کرد: کنجد تا قبل از گل‌دهی آب کمی نیاز داشته و از نظر اقتصادی هم برای کشاورزان درآمد خوبی دارد و در سال جاری با وجود سودجویی دلالان باز هم قیمت تمام شده برای کشاورزان از محصولات جالیزی بهتر بود.

فرماندار رودبار گفت: با توجه به اینکه دانه‌های روغنی در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و روغن هم جزو کالاهای وارداتی است، توجه و سرمایه‌گذاری در صنعت روغنی‌کشی به ویژه روغن کنجد آن هم در منطقه جنوب کرمان کار مهمی است. به دنبال این هستیم که سال آینده صنعت روغن‌کشی کنجد در شهرستان رودبار راه‌اندازی شود که سرمایه‌گذار آن هم جذب شده تا دیگر کنجد از منطقه خارج نشود.

انتهای پیام/80030/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول