اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور زنان رئیس جمهور خواستار شد

افزایش اعتبار ویژه در حمایت از کسب و کار زنان کارآفرین

معاون امور زنان رئیس جمهور گفت: دولت با ارائه تسهیلات به زنان شاغل سرپرست خانوار، حمایت درمانی، حمایت از زنان کارآفرین و افزایش اعتبار ویژه در حمایت از کسب و کار توجه کند.

افزایش اعتبار ویژه در حمایت از کسب و کار زنان کارآفرین

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، شهین‌دخت ملاوردی ظهر امروز در همایش گردهمایی بزرگ زنان فرهیخته در سینما سپهر ساری، اظهار داشت: 30 سال قبل در چنین روزهایی، چشمان جهانیان، ناباورانه تغییر سرنوشت ملتی را شاهد بود که با دست و اراده خود و بنا به سنت الهی چنین تغییری را رقم زدند.

معاون امور زنان رئیس جمهور با بیان اینکه آرمان‌های انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ معاصر به شمار می‌آید که توانست میلیون‌ها زن و مرد رنجور از تبعیض‌ها و نابرابری‌ها را رهایی بخشد، افزود: در این دوران نقش زنان در قبل از انقلاب اسلامی، پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن و به ویژه در ایام دفاع مقدس، مورد اذعان همگان بوده و نقشی غیرقابل انکار است.

ملاوردی با اشاره به اینکه بیانات رهبری در سومین نشست اندیشه راهبردی زن و خانواده و نقش ممتاز زنان و بیان این مطلب که حضرت امام نخستین فردی بودند که این نقش را درک کردند، ادامه داد: در نظام اسلامی زنان می‌توانند به عنوان انسان در بنای جامعه نقش داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه اسلام زنان را رهبر نهضت می‌داند و این دیدگاه زن را موجودی تمدن‌ساز معرفی می‌کند، یادآور شد: زنان با به دوش کشیدن نیمی از بار انقلاب، مورد خطاب قانون اساسی قرار می‌گیرند و قانون این وعده را می‌دهد که به دلیل تبعیض‌هایی که در گذشته بود استیفای حقوق زنان بیشتر شود.

ملاوردی با اشاره به اینکه این ایام فرصتی برای بازخوانی جایگاه و سهم زنان در معادلات جامعه و سنجش میزان آرمان‌های انقلاب اسلامی در وضعیت موجود با اهداف سند 20 ساله است، خاطرنشان کرد: در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ساختار خانواده ایرانی دچار تحولات و تغییرات اساسی شده و زن ایرانی پوست اندازی کرده و در معرض تحولات بنیادی قرار گرفته است.

وی با اشاره به حرکت رو به رشد زنان ایرانی در طول سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور شد: ‌باید شرایط و ملاحظات و انتظارات را به گونه‌ای تنظیم کرد که بتواند به خواسته‌های زنان پاسخ دهد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: یادآوری نقش زنان در توسعه سیاسی و اقتصادی کشور می‌تواند ما را در وضعیت بازخوانی این حوزه کمک کند.

وی با اشاره به اینکه زنان با افزایش تولید ملی، صرفه‌جویی و پرهیز از مصرف‌گرایی در تحقق شعار حماسه اقتصادی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند، گفت: دولت هم به ارائه تسهیلات به زنان شاغل سرپرست خانوار، حمایت درمانی، حمایت از زنان کارآفرین و افزایش اعتبار ویژه در حمایت از کسب و کار توجه کند.

ملاوردی با بیان اینکه تعداد روزافزون دختران با تسهیلات دانشگاهی، تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه را افزایش داده است، تصریح کرد: کانون زنان و دختران در هر شهر ایجاد شود.

انتهای پیام/86007/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول