اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ورزقان در مجلس:

فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بیش از 30 درصد نمی‌تواند تورم داشته باشد

نماینده مردم ورزقان در مجلس با رد تئوری افزایش سرسام‌آور تورم فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها حدودا 30 درصد تورم را به دنبال دارد و بیش از آن امکان‌پذیر نیست.

فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بیش از 30 درصد نمی‌تواند تورم داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، دیروز مجلس اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را تصویب و دولت را موظف به اجرای آن از اول سال آینده کرد و دولت را از این طریق صاحب درآمدی معادل 480 هزار میلیارد کرد.

طرحی که قبلا مجلس، دولت را مکلف به ارائه لایحه‌ای برای اجرای این طرح از سه ماهه دوم سال آینده کرده بود که شورای نگهبان با این طرح و اصل موضوع که مجلس نمی‌تواند دولت را مکلف کند مخالفت و آن را به صحن علی مجلس باز پس فرستاد که این مخالفت شورای نگهبان دیروز نمایندگان را مجاب به قبول لایحه دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها کرد و از مجموع 215 نماینده حاضر در صحن مجلس 118 رأی موافق، 74 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع موافقت کردند تا این طرح از اول سال 93 اجرا شود.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: این طرح دیر یا زود باید اجرا می‌شد و با توجه به اشکالی که شورای نگهبان به اجرای آن از 3 ماهه دوم سال آینده بر اساس تکلیف مجلس گرفته بود دیروز مجلس با اجرای آن از اول سال آینده موافقت کرد.

الهوردی دهقانی افزود: اجرایی نشدن هدفمندی یارانه در فاز دوم مشکلاتی را به وجود می‌آورد و هدف اصلی از اجرای این طرح هدفمند کردن مصرف در حامل‌های انرژی و جلوگیری از قاچاق سوخت است.

وی درباره تصمیمات دولت برای افزایش قیمت بنزین از آخر این هفته گفت: دولت موظف به اجرای این طرح از زمان اعلام شده یعنی از اول سال آینده است و حتی یک ثانیه هم زودتر اجرا کردن آن تخلف محسوب می‌شود.

دهقانی با رد تئوری افزایش سرسام آور تورم در پاسخ به بحث تورمی اجرای این طرح نیز اظهار کرد: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها حدودا 30 درصد تورم را به دنبال دارد و بیش از آن امکان‌پذیر نیست.

این عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس درباره وضعیت دریافت مبلغ نقدی مردم از هدفمندی یارانه‌ها گفت: دولت موظف شده تا با شناسایی افراد نیازمند و جامعه هدف و حذف افراد غیر نیازمند نسبت به افزایش یارانه‌ نقدی افراد نیازمند اقدام کند.

وی در مورد مبلغ یارانه نقدی نیز گفت: دولت مسئولیت تعیین مبلغ یارانه نقدی را دارد و باید این رقم را تعیین کند.

انتهای پیام/60001/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول