اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور کارگروه زلزله و لغزش لایه‌های زمین:

قوانین محدودیت تغییر کاربری زمین‌های شیبدار در کشور نداریم

مشاور کارگروه زلزله و لغزش لایه‌های زمین گفت: در حال حاضر قوانین محدودیت تغییر کاربری در کشور نداریم در صورتی که در ژاپن برای تغییر کاربری زمین‌های شیبدار محدودیت‌های خاص قانونی وجود دارد.

قوانین محدودیت تغییر کاربری زمین‌های شیبدار در کشور نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رضا میرصانعی صبح امروز در نشست هم اندیشی سی‌ و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی همایش زمین‌شناسی در مازندران اظهار داشت: برای جلوگیری از مخاطرات زلزله باید بانک اطلاعات زمین‌شناسی را در اختیار داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در تحقیقات بر سر مشخص شدن زمان زلزله چهار گروه در حال فعالیت هستند که باید فعالیت این گروه‌ها هدفمند باشد.

مشاور کارگروه زلزله و لغزش لایه‌های زمین با اعلام اینکه طرح جامع زمین‌شناسی لغزشی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای تکمیل این طرح نیاز به بانک اطلاعات زمین لغزش در کشور داریم.

وی بیان داشت: در هشدار دهی زمین لغزش ما خیلی عقب‌تر از سایر کشورها هستیم و باید روش مناسب‌تری را در پیش بگیریم.

مشاور کارگروه زلزله و لغزش لایه‌های زمین در ادامه گفت: آموزش برای کارشناسان مدیریت بحران نیز ضروری است و برنامه‌آموزشی باید طوری باشد که از وزیر تا کارمندان جزء در باره آموزش‌های مدیریت بحران حساسیت داشته باشند.

وی در ادامه خواستار حساسیت بیشتر در تغییر کاربری زمین‌های شیب‌دار در کشور شد و گفت: در تغییر کاربری زمین‌های شیبدار حساسیت بیشتری در کشور باید ایجاد شود.

میرصانعی در پایان گفت: در حال حاضر قوانین محدودیت تغییر کاربری در کشور نداریم در صورتی که در ژاپن برای تغییر کاربری زمین‌های شیبدار محدودیت‌های خاص قانونی وجود دارد.

انتهای پیام/86004/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول