اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی خبر داد

پذیرش بیش از 450 طلبه جدید در حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی

مسئول نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: برای مهرماه سال آینده تعداد 440 برادر و 25 خواهر در دوره بلندمدت حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی پذیرش می‌شوند.

پذیرش بیش از 450 طلبه جدید در حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نفل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام حسن مشرفی اظهار داشت: در طرح سفیران هدایت در شهرستان نهبندان 50 نفر و 185 خواهر در طرح سفیران هدایت امسال پذیرش می‌شوند.

وی با اشاره به وجود 22 مدرسه علمیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: این تعداد شامل 14 مدرسه برادران سطح یک، هفت مدرسه علمیه خواهران سطح دو و یک مدرسه تخصصی می‌شود.

مسئول نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی یادآور شد: ثبت‌‌نام در حوزه‌های علمیه استان از 15 بهمن آغاز شده و تا 29 اسفند ادامه دارد.

مشرفی افزود: کارت ورود به جلسه آزمون شرکت در حوزه‌های علمیه یکم اردیبهشت 93 از طریق سایت حوزه علمیه قابل دریافت و زمان این آزمون پنجم اردیبهشت‌ماه سال آینده است.

وی ادامه داد: قبو‌ل‌شدگان در آزمون کتبی باید در مصاحبه نیز پذیرفته شده و قبولی خواهران بعد از پذیرش در مصاحبه قطعی است اما آقایان باید دوره تثبیتی را بگذرانند.

مسئول نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه دوره تثبیتی به‌ مدت 45 روز و از 16 تیر تا 30 مرداد 93 ادامه دارد، اذعان داشت: آقایانی که موفق به گذراندن این دوره شوند از مهر، تحصیل در حوزه‌های علمیه را آغاز می‌کنند.

مشرفی یادآور شد: شرط سنی برای شرکت در این آزمون برای آقایان با مدرک سیکل، 17 سال و با مدرک دیپلم 20 سال و برای بانوان با مدرک دیپلم نیز 28 سال است.

وی گفت: ضرورتی برای یکسان بودن محل شرکت در آزمون و حوزه علمیه‌ای که داوطلب علاقه‌مند به تحصیل در آنجا است، وجود ندارد و داوطلب می‌تواند محل مورد علاقه برای تحصیل را غیر از محل شرکت در آزمون انتخاب کند.

مسئول نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حافظان قرآن و افراد بالاتر از دیپلم نیاز به شرکت در آزمون کتبی نداشته و فقط از آنان مصاحبه گرفته می‌شود، تصریح کرد: در نقاطی که دسترسی به اینترنت برای داوطلبان وجود ندارد، علاقه‌مندان می‌توانند با ارائه عکس و فتوکپی شناسنامه به حوزه‌های علمیه سطح استان و تکمیل فرم ثبت‌‌نام در این آزمون شرکت کنند.

انتهای پیام/22482/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول