اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوم اسفند ماه

نمایشگاه نقاشی و خوشنویسی در ارومیه برپا می‌شود

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: نمایشگاهی از آثار نقاشی و خوشنویسی «ابراهیم زینالی» از سوم اسفند ماه در ارومیه برپا می‌شود.

نمایشگاه نقاشی و خوشنویسی در ارومیه برپا می‌شود

علیرضا نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اسفند ماه امسال نمایشگاه نقاشی و خوشنویسی در پارک شهرچای ارومیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استعدادهای والای هنرمندان آذربایجان غربی، بر لزوم حمایت بیشتر از آنان تأکید کرد و گفت: در همین راستا نمایشگاهی از آثار نقاشی و خوشنویسی هنرمند بنام ارومیه‌ای برگزار می‌شود.

نوروزی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از سوم اسفند ماه امسال، به مدت یک هفته در گالری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار می‌شود، گفت: آثار ارزشمندی در این نمایشگاه به معرض دید علاقمندان گذاشته می‌شود که خود می‌تواند در راستای ترویج هنرهای اصیل ایرانی و بومی در استان موثر واقع شود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به ارائه 46 عنوان اثر نقاشی و خوشنویسی در قالب این نمایشگاه، گفت: آثار خوشنویسی ارائه شده در این نمایشگاه در قالب آثاری از خط نستعلیق و نستعلیق شکسته هستند.

وی ادامه داد: در زمینه تابلوهای نقاشی به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه نیز می‌توان به آثاری از نقاشی سنتی و فولکلور که با تکنیک‌های گواش، آبرنگ و اکرولیک آماده شده‌اند نیز اشاره کرد.

نوروزی با بیان اینکه این آثار حاصل ذوق هنری هنرمند بنام استان، ابراهیم زینالی است، گفت: پیش از این نیز حدود 60 نمایشگاه داخلی و بین‌المللی در کشورهای مختلفی از جمله عراق، عمان، قطر و جمهوری آذربایجان از آثار این هنرمند برپا شده است.

گفتنی است ابراهیم زینالی متولد سال 1327 در ارومیه است که دارای مدرک ممتاز خوشنویسی از انجمن خوشنویسان ایران بوده و عضو انجمن نقاشان ایران نیز می‌باشد.

انتهای پیام/61006/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول