اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان:

بیشترین مصرف‌کنندگان خون‌های اهدایی زنان هستند

مدیرکل سازمان انتقال خون اصفهان گفت: با توجه به اینکه بیشترین مصرف‌کننده خون زنان هستند اما کمترین اهدا از سوی آنان صورت می‌گیرد.

بیشترین مصرف‌کنندگان خون‌های اهدایی زنان هستند

محمدمهدی حریری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه فرد اهداکننده خون باید دارای سلامت جسمی و روحی کامل باشد، اظهار کرد: از نظر سن، فرد باید حداقل 18 ساله باشد و برای نخستین اهدا حداکثر 65 سال داشته و نیز دارای وزن بالای 50 کیلوگرم باشد.

وی به کنترل سلامت قبل از اهدای خون اشاره کرد و افزود: اهداکننده قبل از اهدا مورد معاینه و ارزیابی قرار می‌گیرد تا با اهدای خون، خودش و بیمار در معرض خطر قرار نگیرند، پس از آن وارد مرحله پذیرش خواهد شد.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان انواع اهدای خون را داوطلبانه، حرفه‌ای و جایگزین عنوان کرد و ادامه داد: در اصفهان از سال 81 اهدای خون به صورت صد درصد داوطلبانه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ذخیره خون استان کافی بوده است، تصریح کرد: به دلیل برخورد با روزهای تعطیل امسال نسبت به سال‌های گذشته ارسال خون به شهرهای دیگر کمتر بوده است.

حریری مراجعه برای اهدای خون را در فصل سرد کمتر دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که مستمر خون می‌دهند، احساس وظیفه کرده و این وقت سال مراجعه می‌کنند.

وی به تدابیر سازمان انتقال خون اشاره کرد و ادامه داد: فراخوان‌هایی به صورت پیامک برای افرادی که حتی یکبار هم خون اهدا کرده‌اند، ارسال می‌شود تا برایشان جنبه یادآوری داشته باشد.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان آمار اهدای خون در استان را از هر یک هزار نفر 24 تا 25 نفر عنوان کرد و افزود: در برخی کشورهای اروپایی این رقم به 50 می‌رسد.

وی تامین خون در استان را بدون مشکل دانست و ادامه داد: با این وجود به دلیل افزایش جمعیت، صنعتی شدن دنیا، حوادث و مصارف پزشکی، مصرف خون در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

حریری با معرفی هلال‌احمر به عنوان یکی از ارگان‌هایی که بیشترین همکاری را با سازمان انتقال خون داشته است، اظهار کرد: هر ارگانی می‌تواند در زمینه فرهنگ‌سازی اهدای خون موثر باشد و با این سازمان همکاری کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشترین مصرف کننده خون زنان هستند، اما کمترین اهدا از سوی آنان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: آمار اهدای خون زنان در استان 4.3 درصد است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با فرهنگ‌سازی در جامعه و کنار گذاشتن باورهای غلط زنان هم مانند مردان در اهدای خون نقش پررنگ‌تری داشته باشند.

انتهای پیام/2301/ز40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول