اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راه و شهرسازی کامیاران:

22 درصد جاده‌های روستای کامیاران آسفالته هستند

رئیس اداره راه و شهرسازی کامیاران گفت: میانگین آسفالت جاده‌های روستایی در کشور بین 40 تا 50 درصد است اما این رقم در شهرستان کامیاران 22 درصد است.

22 درصد جاده‌های روستای کامیاران آسفالته هستند

محمدرضا اورک‌بختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: طی دو سال گذشته راه 25 روستای کامیاران آسفالت شده و بیش از 20 روستا در دست احداث و آماده آسفالت است.

وی اذعان کرد: تا قبل از سال 90 آسفالت جاده‌های روستایی در این شهرستان روند کندی داشت و تنها 30 روستای کامیاران از برکت جاده آسفالت بهره‌مند بودند که خوشبختانه طی دو سال گذشته این رقم دو برابر شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی کامیاران درصد آسفالت جاده‌های روستایی در کشور را بالغ بر 40 تا 50 درصد خواند و تاکید کرد: کامیاران مانند استان کردستان در خصوص جادهای روستای آسفالته یکی از محروم‌ترین مناطق کشور است به گونه‌ای که تنها 22 درصد از جاده‌های روستایی کامیاران آسفالته است.

وی تصریح گرد: پروژه‌هایی در این زمینه در دست ساخت وجود دارد که در صورت تخصیص اعتبارات مصوب شده، به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول روند آسفالت جاده‌ها را پرهزینه خواند و گفت: هر کیلومتر آسفالت به طور استاندارد بالغ بر 300 میلیون تومان هزینه در بر خواهد گرفت.

بختیاری با اشاره به جاده کامیاران به روستای هدف گردشگری پالنگان، یادآور شد: این جاده از محل اعتبارات مقام معظم رهبری بهسازی شده است.

وی همچنین تصریح کرد: بعد از گذشت سه سال از کلنگ‌زنی آن به علت عدم اعتبارات تنها 10 کیلومتر آن انجام شده است.

این مسئول همچنین به ساخت مسیر شریانی و توریستی کامیاران ـ مریوان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: آسفالت این جاده مسیر عبور مسافران از کامیاران تا مریوان را بیش از 120 کیلومتر نزدیک‌تر می‌کند.

رئیس اداره راه وشهرسازی در خصوص جاده کامیاران ـ سنقر عنوان کرد: تاکنون بیش از 13 کیلومتر از این جاده آسفالت شده است.

وی در پایان در خصوص اعتبارات تخصیص یافته به اداره راه و شهرسازی کامیاران مطرح کرد: این اداره هر ساله برای احداث و مرمت و بازسازی جاده‌ای نیازمند 12 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/79018/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول