اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج مهندسین استان سمنان:

طرح «بسیج همگام با کشاورز» در بیش از 50 پایگاه روستایی اجرا می‏شود

رئیس سازمان بسیج مهندسین استان سمنان گفت: طرح «بسیج همگام با کشاورز» در استان سمنان در بیش از 50 پایگاه روستایی هسته علمی تشکیل می‏دهد.

طرح «بسیج همگام با کشاورز» در بیش از 50 پایگاه روستایی اجرا می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، مرتضی دهرویه در جلسه هیئت رئیسه کارگروه کشاورزی سازمان بسیج مهندسین استان سمنان که در سالن جلسات سازمان بسیج مهندسین برگزار شد، بیان کرد: شرایط برای اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در پایگاه‏های روستایی مهیا شده است.

وی تصریح کرد: همه هماهنگی‏ها با سازمان‏های ذی‏ربط صورت گرفته و همکاری بسیج مساجد و محلات را نیز در کنار خود داریم.

دهرویه افزود: در این طرح قرار است، استان سمنان در بیش از 50 پایگاه روستایی هسته علمی تشکیل دهد و این پایگاه‏ها باید در مرکزیت تولید محصول خاص و تعیین شده باشد تا عملکرد خوبی داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج مهندسین استان سمنان گفت: طرح بسیج همگام با کشاورز با اولویت‏هایی از قبیل شناسایی فرماندهان و افراد عضو در پایگاه‏ها که در زمینه کشاورزی تحصیلات دانشگاهی دارند و یا به صورت تجربی در کشاورزی تولیدکنندگان محصولات کشاورزی انجام شود.

دهرویه اضافه کرد: از دیگر مواردی که در اجرای طرح همگام با کشاورز باید مد نظر قرار گیرد، آموزش فرماندهان پایگاه‏ها و توجیه آنها در زمینه کشاورزی و تربیت مربی در پایگاه‏ها برای برقراری رابطه با کشاورزان تا بتوانند تمام مسائلی که به آنها آموزش داده می‏شود را در اختیار افراد دیگر در آن منطقه قرار دهند.

وی اظهار داشت: طرح همگام با کشاورز باید به صورت گام به گام و با نظرات کارشناسان انجام شود تا مشکلات و نقطه ضعف‏های طرح که در اجرا نمایان می‏شود را برطرف کند که طرح بتواند اهداف پیش‏بینی شده را محقق کند تا باعث افزایش تولیدات کشاورزی استان شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین استان سمنان گفت: در انتخاب پایگاه‏ها برای اجرای طرح باید دقت شود که این پایگاه‏ها را در مناطقی انتخاب کنیم که مرکزیت محصول استراتژیکی تعیین شده، باشد تا اشراف بیشتری بتوانیم بر روی محصولات داشته باشیم و اطلاع‏رسانی را به صورت دقیق و سریع به دیگران برسانیم.

دهرویه خاطر نشان کرد: با استفاده بهینه از آب و زمین کشاورزی می‌توانیم افزایش محصول و تولید کشاورزی را داشته باشیم که اگر این طرح به درستی اجرایی شود 30 درصد افزایش تولید را به دنبال خواهد داشت که این افزایش تولید منوط به بهینه‌سازی در آب و زمین‏ها است.

وی عنوان کرد: انتخاب شیوه مناسب و استفاده از بهترین شیوه و روش برای اجرای طرح که از مهمترین مورد در طرح است اگر با شیوه مناسب انتخاب شود می‏توان در کمترین زمان طرح را اجرایی کرد و بیشترین عملکرد را از آن شاهد بود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین استان سمنان گفت: آموزش افراد و کشاورزان برای جلوگیری از دور ریز محصولات کشاورزی و جلوگیری از ریزش‏های موجود در برداشت محصولات باید انجام شود. 

انتهای پیام/2249/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول