اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداری و مالی شهردار شیراز خبر داد

مهلت 4 ماهه برای بخشودگی عوارض شهرداری شیراز

معاون اداری و مالی شهردار شیراز گفت: شهرداری این شهر مهلتی چهار ماهه را تا پایان خرداد ماه سال آینده برای تسویه بدهی مودیان شهری در نظر گرفته است.

مهلت 4 ماهه برای بخشودگی عوارض شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد حسن اسدی ا‌مشب در حاشیه سی و سومین جلسه عادی شورای اسلامی این شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنابر نیاز شهرداری به منابع مادی و با توجه به تقارن ایام‌الله دهه مبارک فجر، شهرداری شیراز لایحه‌ای را برای بخشودگی جرائم دیرکرد عوارض شهری به شورای این شهر ارائه کرد که مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

این مسئول شهری بیان کرد: در حال حاضر جریمه تاخیر 240 نفر مودی تا 30 میلیون تومان، 18 نفر تا 50 میلیون تومان، 15 نفر بین 50 تا 80 میلیون تومان و 21 نفر بالاتر از 80 میلیون به شهرداری بدهکار هستند.

وی افزود: بنابر این لایحه بدهکارانی که در 10 سال اخیر به هر دلیل از پرداخت بدهی خود استنکاف ورزیده یا مشمول تقسیط بدهی شده اما همچنان به سبب جرائم دیرکرد بدهکار هستند، چنانچه تا پایان فروردین ماه سال آینده نسبت به تسویه اصل بدهی خود اقدام کنند از بخشودگی صد در صد جریمه دیرکرد برخوردار می‌شوند.

اسدی ادامه داد: افرادی که تا پایان اردیبهشت و خرداد ماه سال آینده اصل بدهی خود را تسویه کنند نیز از بخشودگی نیمی از جرائم دیرکرد برخوردار می‌شوند.

به گفته وی، پس از گذشت این تاریخ با سایر مودیان به روال قوانین گذشته رفتار خواهد شد و پرونده این افراد به دستگاه قضایی ارسال می‌شود.

به گزارش فارس، با وجود مخالفت یکی از اعضای شورا این لایحه به تصویب رسید.

شبیر زارع در این زمینه گفت: این عدالت نیست که فردی که 80 میلیون را چهار سال پیش تقسیط کرده و سود پول را به جیب خود گذاشته دوباره مشمول بخشودگی بدهی شود در حالی که فرد ضعیفی که 2 میلیون بدهی داشته و با رعایت قانون آن را پرداخته اکنون متضرر شده است.

انتهای پیام/‌2448/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول