اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ارتقای سلامت کارگران

دوره آموزشی طرح تربیت بهگر در البرز برگزار شد

دوره آموزشی طرح تربیت بهگر در سالن اجتماعات مرکز بهداشتی درمانی الوند 2 برای شرکت‌های مشمول ایجاد ایستگاه بهگر در شهرستان البرز برگزار شد.

دوره آموزشی طرح تربیت بهگر در البرز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز دوره آموزشی طرح تربیت بهگر در سالن اجتماعات مرکز بهداشتی درمانی الوند 2 برای شرکت‌های مشمول ایجاد ایستگاه بهگر در شهرستان البرز برگزار شد.

این طرح در شرکت‌های دارای 19 تا 49 نفر شاغل به منظور ارائه خدمات بهداشتی اولیه به کارگران اجرا می‌شود.

در این طرح یکی از کارگران معرفی شده از سوی شرکت‌های مشمول برنامه پس از تکمیل مراحل ثبت نام، در زمینه آشنایی با کمک‌های اولیه، حفاظت فنی و بهداشت کار و خدمات بهداشتی آموزش‌های لازم را دریافت می‌کند و پس از موفقیت در آزمون پایان دوره به عنوان بهگر، خدمات بهداشتی اولیه را به کارگران ارائه می‌دهد.

طرح تربیت بهگر با هدف کلی ارتقای سطح سلامت کارگران و پیشگیری در زمینه از کار افتادگی زودرس آنان در اثر بروز سوانح و حوادث در محیط کار ایجاد می‌شود.

ارایه کمک‌های اولیه در کارگاه‌های کوچک، شناسایی عوامل زیان آور و پیشنهاد تهیه وسایل حفاظتی مناسب در مقابل آن، کنترل و نظارت بر کار صحیح وسایل حفاظت فنی دستگاه‌ها، افزایش استفاده صحیح از وسایل حفاظت فردی در محیط کار از اهداف اختصاصی ایجاد ایستگاه‌های بهگر است.

طرح بهگر بعد از هماهنگی با کارگاه‌های مشمول و گزینش فرد واجد شرایط در سه مرحله آموزشی 120 ساعته شامل آموزش بهگر در زمینه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به مدت 30 ساعت، دوره آموزشی در زمینه بهداشت حرفه‌ای و حفاظت فنی به مدت 40 ساعت و دوره آموزشی نجات و کمک‌های اولیه به مدت 50 ساعت تئوری و عملی اجرا می‌شود.

شرکت‌کنندگان این دوره‌ها پس از کسب امتیاز در آزمون پایان دوره، موفق به اخذ گواهینامه بهگر و لوازم کمک‌های اولیه جهت تجهیز و راه‌اندازی ایستگاه بهگر از معاونت بهداشتی استان قزوین می‌شوند.

همچنین در کارگاه‌ها و کارخانه‌های بین 50 تا زیر 500 نفر کارگر نیز خانه‌های بهداشت کارگری دارای بهداشت‌یاران کار هستند که به ارائه خدمات بهداشت حرفه‌ای می‌پردازند.

در حال حاضر 197 خانه بهداشت حرفه‌ای فعال در کارگاه‌های استان وجود دارد و 64 واحد نیز دارای شرایط کاری مناسب برای ایجاد خانه بهداشت کارگری نیستند.

انتهای پیام/77008/غ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول