اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استان‌های برنج خیز کشور صورت می‌گیرد

برگزاری نشست تخصصی برنج در گیلان

مسئول سازمان بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی سپاه قدس گیلان از برگزاری همایش و نشست تخصصی برنج با حضور استان‌های برنج‌خیز کشور توسط این نهاد خبر داد.

برگزاری نشست تخصصی برنج در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسفندیار قربانی‌دلیوند عصر امروز در نشست بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی سپاه قدس گیلان اظهار کرد: نشست تخصصی برنج کشور با همت سازمان بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی سپاه قدس گیلان در رشت برگزار می‌شود.

وی از مهندسان کشاورزی در راستای علمی کردن کشاورزی روستاها دعوت به همکاری کرد و افزود: نشست تخصصی برنج با حضور اساتید، متخصصان و مهندسان فردا در رشت برگزار می‌شود.

به گفته وی، همایش تخصصی برنج با حضور استان‌های گیلان مازندران، گلستان، خوزستان، فارس، سیستان و بلوچستان، گرگان در رشت برگزار می‌شود.

قربانی‌دلیوند، کمک به ایجاد اشتغال برای مهندسان کشاورز در راستای اجرایی کردن نقش‌آفرینی مهندسان بسیجی در علمی کردن کشاورزی کشور را یکی از اهداف مهم سازمان مذکور برشمرد.

وی گفت: در نشست دو روزه برنج کتابچه «کاشت، داشت و برداشت برنج» به عنوان دستورالعمل اجرایی این سازمان است که در اختیار مهندسان بسیجی همگام با کشاورز در روستاها قرار می‌گیرد.

مسئول سازمان بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی سپاه قدس گیلان درباره به‌کارگیری مهندسان کشاورزی در روستاها افزود: مهندسان بسیجی در قالب طرح بسیج همگام با کشاورز برای ارتقای عملکرد محصولات کشاورزی در سطوح مختلف به روستاها اعزام می‌شوند تا در علمی سازی کشاورزی کمک کنند.

قربانی‌دلیوند، از جذب 2 هزار و 580 مهندس کشاورزی در سازمان بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده تا در سال آینده 2 هزار و 250 روستای گیلان زیرپوشش همگام با کشاورز قرار گیرد.

این مسئول تشکیل سازمان بسیج مهندسی کشاورزی را در تمام استان‌های کشور عنوان کرد و یادآور شد: این سازمان موظف است در راستای تولید محصولات نخست تا چهارم روستاها در علمی کردن کشاورزی به روستاها کمک کند.

انتهای پیام/2300/ت20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول