اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور:

هیچ پروژه اقتصادی نباید بدون پیوست فرهنگی اجرا ‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور گفت: در ضمیمه سند۲۰ ساله توسعه کشور هیچ پروژه اقتصادی نباید بدون مطالعه و پیوست فرهنگی اجرایی شود.

هیچ پروژه اقتصادی نباید بدون پیوست فرهنگی اجرا ‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، حجت‌الاسلام محمدعلی زم در جریان جشن نیلوفران آزاد که از سوی این سازمان به منظور نکوداشت صاحبان فرهنگ و هنر گیلان برگزار شد فرهنگ را زیربنای هر اقدام و فعالیت اقتصادی دانست.

وی اظهار کرد: در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری فرهنگ دارای اصالت بوده و صنعت باید بر پایه‌های فرهنگی قرار گیرد.

این مسئول نبود خاستگاه‌های فرهنگ اسلامی و ایرانی در اقدام‌های اقتصادی اجرا شده را دلیل اصلی وجود برخی مشکلات اقتصادی ارزیابی کرد.

وی گفت: در ضمیمه سند20 ساله توسعه کشور تصریح شده که هیچ پروژه اقتصادی نباید بدون مطالعه و پیوست فرهنگی به اجرا درآید.

زم، با بیان اینکه از این پس تمام برنامه‌ها و اقدام‌های اقتصادی منطقه آزاد انزلی بر بستر مطالعه فرهنگی اجرا می‌شود اضافه کرد: این مراسم به مثابه اعلام عهد با صاحبان فرهنگ و هنر گیلان است که با حضور خود در این جشن ثابت کردند مسئله فرهنگ در منطقه آزاد انزلی اهمیت بالایی دارد.

مشاور عالی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد در امور فرهنگی و اجتماعی ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی و معاونت فرهنگی این منطقه موجب ارتقای هرچه بیشتر فرهنگ و هنر در گیلان شود.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی نیز در مراسم مذکور خواستار حمایت اهالی فرهنگ و هنر استان از منطقه آزاد انزلی در حمایت از برنامه‌های فرهنگی منطقه شد.

رضا مسرور گفت: برگزاری مراسم‌های قدردانی از نخبگان فرهنگی گیلان به عنوان بخشی از اقدام‌های این سازمان در آینده ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اهمیت گسترش هنجارهای فرهنگ اسلامی و ایرانی در سطح جامعه افزود: راستگویی، وفای به عهد، امانتداری و احترام به یکدیگر از جمله فضایل اخلاقی هستند که باید در سطح جامعه امروزی نهادینه شوند. این مسئول تصریح کرد: با کمک نخبگان استان برنامه عملیاتی برای اجرا در منطقه آزاد انزلی تدوین می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در مراسم مذکور اهالی فرهنگ را سرمایه فرهنگی اجتماعی گیلان و گیلانیان عنوان کرد.

سید ضیاءالدین شفیعی، اظهار کرد: بنده به سرزمین مادری و پدری خود مدیونم و خدمت در منطقه آزاد انزلی را به مثابه دوران سربازی و انجام وظیفه قلمداد می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم جایگاه اهالی و نخبگان فرهنگی گیلان زمین در سال‌های آینده بسیار رفیع‌تر از امروز باشد.

انتهای پیام/2300/ت/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول