اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان جنوبی

آژانس ویژه معلولان راه‌اندازی می‌شود

کارشناس مناسب‌سازی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: کمیته‌ای به نام کمیته مناسب‌سازی حمل و نقل در استان تشکیل شده است و آژانس ویژه معلولان نیز به‌زودی راه‌‎اندازی می‌شود.

آژانس ویژه معلولان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین شجاع، بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی اظهار داشت: مناسب‌‌سازی اماکن، خودروها و محل زندگی معلولان از جمله مهم‌ترین وظایف بهزیستی در خصوص معلولان و تردد آن‌ها است.

وی با اشاره به برگزاری ستاد مناسب‌سازی بهزیستی هر سه ماه یک بار، تصریح کرد: طبق یکی از مصوبات این ستاد علاوه بر این‌که دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند محیط عمومی خود را برای ناتوانان مناسب‌سازی کنند، به سایر شهروندان نیز باید در این زمینه اطلاع‌رسانی شود.

کارشناس مناسب‌سازی بهزیستی خراسان جنوبی با بیان این‌که چهار تا شش درصد معلولان دارای معلولیت شدید هستند، اذعان داشت:  10 درصد آن‌ها نیز دارای معلولیت متوسط هستند و به همین دلیل باید برای آن‌ها حقوق شهروندی در نظر گرفته شود.

از تردد ون مناسب‌سازی شده به دلیل فاقد پلاک بودن جلوگیری شد

شجاع با اشاره به فعالیت‌های انجام شده مناسب‌سازی در حوزه حمل و نقل استان، افزود: در این راستا کمیته‌ای به نام کمیته مناسب‌سازی حمل و نقل در استان تشکیل شده است و آژانس ویژه معلولان نیز به‌زودی راه‌‎اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین خراسان جنوبی جزو نخستین استان‌هایی است که یک خودروی ون مناسب‌سازی شده برای معلولان دریافت کرده‌ است ولی از تردد این خودرو به دلیل فاقد پلاک بودن جلوگیری شده است.

کارشناس مناسب‌سازی بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به مناسب‌سازی دو دستگاه ون دیگر برای راه‌اندازی این آژانس، متذکر شد: قرار بر این بوده است که شهرداری و بنیاد شهید هر کدام یک دستگاه ون را برای راه‌اندازی این آژانس مناسب‌سازی کنند که تاکنون اقدامی از طرف آن‌ها صورت نگرفته است.

شجاع با بیان این‌که یک اتوبوس نیز در خط شهرک بهزیستی مجهز به دستگاه بالابر شده است، اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل نقص فنی این دستگاه در حال تعمیر است و اعتبارات مورد نیاز برای نصب این دستگاه بر روی یک اتوبوس دیگر نیز تأمین شده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: سه دستگاه دیگر نیز قرار است توسط مرکز پارک علمی و فناوری استان مناسب‌سازی شود.

خراسان جنوبی در بین شش استان برتر کشور

کارشناس مناسب‌سازی بهزیستی خراسان جنوبی از انجام ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی پیرامون مناسب‌سازی محیط سازمان‌ها تا سال جاری خبر داد و گفت: در این ارزیابی 20 مورد از دستگاه‌هایی که بیشتر مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

شجاع شهرداری، فرمانداری، استانداری، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، بنیاد شهید، مخابرات و اداره ورزش و جوانان را از جمله این دستگاه‌ها عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح برای نخستین بار یک جمع‌بندی از وضعیت مناسب‌سازی دستگاه‌های اجرایی استان به دست می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در سال گذشته خراسان جنوبی در حوزه مناسب‌سازی اماکن عمومی در بین شش استان برتر کشور قرار گرفته است.

انتهای پیام/69022/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول