اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی کاشان:

اعتیاد ریشه اصلی کودک‌آزاری در کاشان است

رئیس اداره بهزیستی کاشان اعتیاد اولیای کودکان را ریشه اصلی کودک‌آزاری در این شهرستان ذکر کرد.

اعتیاد ریشه اصلی کودک‌آزاری در کاشان است

امین عسگری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: کودک‌آزاری بیشترین آمار را در بخش آسیب‌های اجتماعی این شهرستان به خود اختصاص داده است که ریشه اصلی آن اعتیاد اولیای کودکان است.

وی افزود: پدیده اعتیاد همزمان پدر و مادر در خانواده‌های این شهرستان به شدت روبه افزایش است و خانواده‌هایی که با این مشکل روبرو هستند از نوع خانواده‌های کودک‌آزار محسوب می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی کاشان خاطرنشان کرد: آمار کودک‌آزاری و همسرآزاری در شهرستان کاشان به شدت بالا است و این امر مستلزم توجه بیشتر به این حوزه حساس اجتماعی است.

عسگری، نبود مرکز ترک اعتیاد و بازپروری مادران و بچه‌های معتاد در کاشان را یکی از خلاءهای بزرگ پیش روی اورژانس اجتماعی بهزیستی این شهرستان دانست و عنوان کرد: بعد از تحویل این افراد از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در بیمارستان بستری می‌شوند اما درمان کامل این افراد در بیمارستان انجام نمی‌شود.

وی همچنین با تقدیر و تجلیل از اداره ثبت و احوال شهرستان کاشان نسبت به صدور شناسنامه کودکان بی‌سرپرست بیان داشت: کودکان بدسرپرست، کودکان بدون شناسنامه و بی‌نام و نشانی هستند که در آستانه رفتن به مدرسه تحویل بهزیستی می‌شوند که به دلیل انجام مراحل پر پیچ و خم قانونی برای دریافت شناسنامه، ثبت‌نام به موقع آنان در مدارس با مشکل روبرو می‌شود.  

 معاون مدیرکل بهزیستی استان اصفهان همچنین ریشه بسیاری از اختلافات خانوادگی را دخالت‌های خانواده‌ها اعلام کرد و گفت: اختلافات خانوادگی ناشی از دخالت در امور خانواده بعد از کودک‌آزاری رتبه دوم آسیب‌های اجتماعی را در شهرستان کاشان به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، فرار از خانه و خودکشی نسبت به دیگر آسیب‌های اجتماعی، کمترین آمار را در شهرستان کاشان داشته است.  

رئیس اداره بهزیستی کاشان در ادامه از رسیدگی به 208 پرونده خانوادگی توسط این اداره خبر داد و افزود: سال گذشته یکهزار و 650 مورد و از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار و 400 مورد خدمات تخصصی مشاوره به زوجین و خانواده‌های آنان توسط اروژانس اجتماعی انجام شده است.

عسگری در ادامه امدادگران اورژانس اجتماعی بهزیستی کاشان را نیازمند حمایت‌های قانونی امنیتی در برابر تهدیدهای خانواده‌های معتاد دانست و افزود: مددکاران اورژانس اجتماعی برای رسیدگی به پرونده‌های والدین معتاد همیشه در معرض تهدید و حمله قرار دارند.

 وی یادآور شد: سامانه شبانه‌روزی 123 اورژانس اجتماعی بهزیستی آماده دریافت گزارشات شهروندان کاشانی است.

انتهای پیام/2406/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول