اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتخاری دیگر برای اردبیل

نویسنده اردبیلی در جمع برگزیدگان جایزه ادبی «یوسف» قرار گرفت

ششمین دوره جایزه ادبی یوسف، روز چهارشنبه 30 بهمن ماه 92 با معرفی 34 نویسنده برتر حوزه داستان کوتاه دفاع مقدس به کار خود پایان می‌دهد.

نویسنده اردبیلی در جمع برگزیدگان جایزه ادبی «یوسف» قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عصر امروز در نشست ادبی و هنری در اردبیل اظهار داشت: در این دوره 749 داستان کوتاه دفاع مقدس از 244 نویسنده که آثارشان در 29 مجموعه به صورت مستقل یا مشترک در سال‌های 90 و 91 به چاپ رسیدند، بررسی شده که در آن داستان کوتاه «یک ماهی در امتداد سطر آخر» نوشته رضا کاظمی از اساتید و هنرمندان حوزه هنری استان اردبیل با رأی هیئت داوران در جمع آثار برگزیده قرار گرفت.

گلعلی بابایی تصریح کرد: رضا کاظمی مسئولیت کارگاه داستان‌نویسی حوزه هنری استان اردبیل را برعهده دارد.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در حوزه آثار چاپی جایزه ادبی یوسف، 12 نویسنده برگزیده (اول تا سوم) و پنج اثر شایسته قدردانی و در بخش آثار چاپ نشده نیز 22 داستان‌نویس برگزیده (اول تا سوم) و 19 نفر شایسته قدردانی معرفی می‌شوند.

بابایی اضافه کرد: سخنرانی حسن‌ رحیم‌پور ازغدی و تجلیل از خانواده مرحوم امیر حسین فردی به عنوان نخستین دبیر ادبی این جایزه و خانواده شهید مصطفی احمدی روشن به عنوان شهید شاخص سال از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین از نمایش فیلم «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار در آیین اختتامیه این جشنواره خبر داد و بیان کرد: در مجموع قرار است از 30 برگزیده قدردانی شود که در این برنامه از آبیار به عنوان نویسنده‌ای که آثاری را در سال‌های گذشته به جایزه ادبی یوسف ارسال کرده بود نیز قدردانی می‌شود.

آیین پایانی ششمین جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس یوسف از ساعت 9:30 دقیقه چهارشنبه 30 بهمن 92 در سالن اسوه به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، نبش بهار جنوبی، جنب بانک تجارت برپا می‌شود.

هنرمندان اردبیلی در مرحله نهایی جشنواره کاریکاتور توریسم ترکیه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هنرمندان کاریکاتوریست اردبیلی به مرحله نهایی جشنواره کاریکاتور توریسم ترکیه راه یافتند.

در پنجمین دوره این جشنواره که همه ساله توسط وزارت گردشگری ترکیه و دانشگاه آناتولی این کشور برگزار می‌شود آثار شهرام رضایی و سهراب خیری از هنرمندان کاریکاتوریست اردبیل در جمع 126 اثر راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره قرار گرفت.

انتهای پیام/62003/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول