اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین ناظر گمرکات خراسان رضوی خبر داد

صادرات 1.3 میلیارد دلار کالا از گمرکات خراسان رضوی

جانشین ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: صادرات از گمرکات استان طی 10 ماه اخیر افزایش چشمگیری داشته که به شکل وزنی یک میلیون و 645 هزار تن و ریالی یک میلیارد و 381 میلیون دلار بوده است.

صادرات 1.3 میلیارد دلار کالا از گمرکات خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی اشرفی بعد‌ از‌ ظهر امروز در میزگرد بررسی چالش‌ها و فرصت‌های اقتصادی مشهد با تکیه بر حوزه صادرات که در محل پایگاه خبری تحلیلی مشهدپیام برگزار شد، اظهار کرد: صادرات از گمرکات استان طی 10 ماه اخیر افزایش چشمگیری داشته که به صورت وزنی رقم یک میلیون و 645 هزار تن و ارزش ریالی آن رقم یک میلیارد و 381 میلیون دلار بوده که نشان‌دهنده تولیدات خوب و همچنین تلاش افراد صادرکننده برای به دست آوردن بازار است.

وی افزود: از آنجا که گمرک در حوزه اجرایی صادرات در خط مقدم قرار داشته و ارتباط مستقیم با بازرگانان و تجار دارد لذا استراتژی و سیاست این حوزه تسریع در امور و عرضه سریع کالاها به خارج از کشور است.

جانشین ناظر گمرکات استان خراسان رضوی با اشاره به تفاوت ذائقه مشتریان بازار هدف با توجه به تولیدات داخلی، دو مبحث کیفیت و بهای تمام شده کالا را برای این حوزه بسیار مهم دانست.

وی افزود: در تخلیه و بارگیری کالا با توجه به هزینه‌ها و برخی خسارات که وجود دارد باید گفت یک سنت هم دارای اهمیت است و باید در توسعه صادرات برای رسیدن به کشورهای هدف مورد توجه قرار گیرد.

اشرفی ادامه داد: گمرکات استان خراسان رضوی از لحاظ تفویض اختیار به زیرمجموعه‌ها وضعیت بسیار مطلوبی دارد و باید دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها همپای این مسئله حرکت کنند.

وی با اشاره به جایگاه سازمان ملی استاندارد در صادرات کالا افزود: با کنترل‌های دقیقی که از سوی نمایندگان سازمان ملی استاندارد در گمرک انجام می‌شود می‌توان ایران را یکی از کشورهایی دانست که از لحاظ استاندارد کالایی نسبت به کشورهای همجوار در رتبه بالایی قرار دارد.

این مسئول در پایان با اشاره به نقاط ضعف و قوت اداره گمرکات گفت: از نقاط قوت در این حوزه می‌توان به وجود بسته‌های حمایتی صادرات، امکان پرداخت حقوق و عوارض طی مدت 6 تا 8 ماه، وجود مناطق ویژه اقتصادی (سرخس و دوغارون) که مورد توجه مسئولان کشوری قرار نگرفته است و از چالش‌های آن می‌توان به مشکلات حمل و نقل کالای صادراتی از طریق خطوط ریلی و جاده‌ای که در این مورد ضعف بسیاری داریم، اشاره کرد.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول