اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس جمهور:

جهاد و شهادت تمام گزینه‌های آمریکا را زیر میز می‌برد

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکا معنی جهاد و شهادت را متوجه نمی‌شود به همین دلیل، ما را توسط گزینه‌های روی میز تهدید می‌کند، گفت: شما با جنگ تحمیلی و تحریم اقتصادی علیه ایران به نتیجه نرسیدید و گزینه‌های شما زیر میز ریخت.

جهاد و شهادت تمام گزینه‌های آمریکا را زیر میز می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی امروز در مراسم معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم که در استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بنیاد شهد دوم اسفند ماه سال 1358 به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد.

وی با اشاره به تاریخ تشکیل بنیاد شهید بیان داشت: اساس بنیاد شهید این بود که از خانواده شهدای انقلاب حمایت کند و پس از اینکه جنگ تحمیلی به وجود آمد شمار خانواده‌های شهدای زیر پوشش این بنیاد گسترش یافت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به فرمان رهبر معظم انقلاب در سال 1383 اشاره و تصریح کرد: در این فرمان خانواده آزادگان و ایثارگران نیز زیر پوشش حمایت‌های این بنیاد در آمدند و ستادی به نام ستاد آزادگان در دفتر ریاست جمهوری تشکیل شد و نام بنیاد شهید به نام بنیاد شهید و امور ایثاگران تغییر کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در بنیاد شهید و امور ایثارگران دو رسالت مهم دنبال می‌شود، ابراز داشت: خدمات‌رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران به همراه نشر فرهنگ ایثار و شهادت در کشور از مهم‌ترین وظایف این بنیاد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شمار شهدای جنگ تحمیلی و ترور را 222 هزار و 85 نفر ذکر کرد و گفت: 18 هزار نفر از این شهدا به دست جلادان منافق به شهادت رسیده‌اند.

شهیدی با بیان اینکه ارقام ذکر شده رقم کمی نیست، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 500 هزار نفر از والدین، همسران و فرزندان شهدا زیر پوشش بنیاد شهید هستند.

وی همچنین شمار جانبازانی را که زیر پوشش بنیاد شهید هستند 505 هزار نفر ذکر و تصریح کرد: 2 میلیون نفر از خانواده جانبازان نیز زیر پوشش این بنیاد قرار دارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شمار آزادگان بیان داشت: 42 هزار آزاده زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که از چنگال صدامیان آزاد شدند و خانواده ایشان هم بیش از 200 هزار نفر هستند.

وی شمار خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران را بیش از 3 میلیون و 300 هزار نفر دانست و تاکید کرد: اداره این جمعیت گسترده کار آسانی نیست و باید در این راه صبور بود.

شهیدی با بیان اینکه مشکلات گوناگونی پیش روی ماست که بخش عظیمی از آن را تحریم پیش روی ما گذاشته است، گفت: با وجود این مشکلات در تلاش هستیم بتوانیم به این جامعه، تا جایی که می‌توانیم به صورت مطلوب خدمات‌رسانی داشته باشیم.

وی، مشکلات خانواده جانبازان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ما نمی‌توانیم جان‌فشانی جانبازی را که بیش از 60 درصد در جبهه مجروح شده است جبران کنیم زیرا که اینان شهدای زنده هستند.

این مقام مسئول، اضافه کرد: ما نمی‌توانیم بخشی از رنج جانبازی که به مدت 24 سال است روی تخت خوابیده و جانبازی را که اکنون به مدت 30 سال است روی صندلی چرخدار به سر می‌برد، جبران کنیم.

شهیدی خاطرنشان کرد: جانفشانی رزمندگان اسلام به صورت مادی قابل جبران نیست و حتی اگر به وزن ایشان طلا هم بدهیم نمی‌توانیم سلامتی از دست رفته را بازگردانیم.

نمانده ولی فقیه در امور ایثارگران با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در رابطه با خانواده شهدا گفت: ایشان بر ضرورت دستگیری و ملاقات خانواده شهدا و ایثارگران تاکید دارند و معتقدند در صورتی که خاک کشور ما در زمانی مورد تعرض قرار بگیرد همین ایثارگران و خانواده‌های شهدا هستند که برای دفاع مجدد از این کشور در خط مقدم جبهه قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه مردم کشور ما برای جان دادن در راه نظام و انقلاب همیشه سینه سپر می‌کنند، ابراز داشت: باید قدر این جان‌فشانی‌ها را دانست زیرا که حتی پیغمبر اسلام(ص) هم چنین امتی نداشتند.

شهیدی در بخش دیگری از سخنان خود به تهدید‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره و تاکید کرد: آمریکا معنی جهاد و شهادت را متوجه نمی‌شود به همین دلیل، ما را توسط گزینه‌های روی میز تهدید می‌کند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تهدید آمریکا مبنی بر اینکه «همه گزینه‌ها روی میز است» گفت: همه گزینه‌های روی میز شما زیر میز ریخت و شما به نتیجه نرسیدید.

وی، هشت سال دفاع مقدس و تحریم‌های علیه کشورمان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: آمریکا در همه این موارد خواست خودی نشان دهد ولی به نتیجه نرسید.

شهیدی به مسئله‌ای در کتاب خاطرات یکی از دولتمردان سابق آمریکا اشاره کرد و گفت: این فرد در کتاب خود آورده است، جهاد و شهادت ما را فلج کرد و ما نمی‌توانیم متوجه معانی این دو مقوله شویم.

این مقام مسئول اضافه کرد: تا زمانی که فرهنگ شهادت و ایثارگری در کشور ما وجود دارد دشمنان، در ترسیم حیله‌هایشان شکست می‌خورند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش پایانی سخنان خویش به گرامیداشت روز شهید در اسفند ماه اشاره و خاطرنشان کرد: از 22 بهمن تا 22 اسفند مسئولان به دیدار 22 هزار خانواده شهید می‌روند و از ایشان دلجویی می‌کنند.

انتهای پیام/78005/صا40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول