اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان:

پاکستان در روند مذاکرات صلح افغانستان صداقت ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان با اشاره به سیاست دولت پاکستان در روند صلح افغانستان اظهار داشت دولت پاکستان در روند مذاکرات صلح طالبان و دولت افغانستان صادقانه عمل نمی‌کند.

پاکستان در روند مذاکرات صلح افغانستان صداقت ندارد

به گزارش خبرنگارخبرگزاری فارس در کابل، «احمد شکیب مستغنی»، سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان امروز (دوشنبه) در نشست خبری در کابل گفت که پاکستان در مورد سرنوشت مذاکرات صلح با دولت افغانستان صداقت ندارد.

وی افزود: ما از کشورهای منطقه به ویژه پاکستان توقع داریم تا به عنوان کشور همسایه افغانستان در راستای آغاز عملی مذاکرات صلح طالبان با دولت افغانستان همکاری کند، اما هیچ نشانه‎ای برای این همکاری از سوی دولت پاکستان دیده نمی‎شود.

مستغنی از سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی.اس.آی) خواست تا در صورت عدم همکاری با دولت افغانستان پیشرفت‎هایی که در این اواخر در عرصه آغاز مذاکرات صلح طالبان و دولت افغانستان به وجود آمده، مختل نکند.

چهارشنبه هفته گذشته «آغاجان معتصم»، یکی از رهبران طالبان به نمایندگی از 20 رهبر دیگر این گروه اعلام کرد که حاضرند گفت‎وگوهای صلح با دولت افغانستان را آغاز کنند.

اما کارشناسان افغان بر این باورند که سازمان اطلاعات ارتش پاکستان برای مختل کردن این تصمیم طالبان تلاش می‌کنند.

دفتر طالبان در عربستان سعودی گشوده نمی‌شود

مستغنی در ادامه اظهار داشت که دفتر طالبان در عربستان سعودی گشایش نخواهد یافت زیرا تاکنون در این زمینه توافقی انجام نشده است.

این در حالی است که رسانه‎های داخلی افغانستان گزارش کرده بودند که «حامد کرزی»، رئیس جمهور افغانستان در سفرش به «آنکارا» با مقامات ترکی و پاکستانی به این نتیجه رسیده‎اند که برای آغاز مذاکرات صلح با طالبان برای آن‎ها در عربستان سعودی دفتر ایجاد شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان افزود: در نشست سه جانبه کشورهای افغانستان، ترکیه و پاکستان در آنکارا روی این موضوع بحث‎های مفید و موثری انجام شده است، اما مقامات سه کشور به این نتیجه دست نیافته‎اند که برای طالبان در عربستان سعودی دفتر ایجاد کنند.

امیدواری برای ورود حزب اسلامی افغانستان به مذاکرات صلح

مستغنی در ادامه به حمایت حزب اسلامی از «قطب‎الدین هلال»، کاندید ریاست جمهوری آینده افغانستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم پس از این حزب اسلامی نیز وارد مذاکرات صلح با دولت افغانستان شود.

وی اظهار داشت که برای اعلام حمایت حزب اسلامی از هلال هیچ ممانعتی از سوی دولت افغانستان وجود ندارد.

این در حالی است که حزب اسلامی افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای روز گذشته حمایت خود را از قطب‎الدین هلال، اعلام کرده بود و از هواداران خود خواسته بود تا در انتخابات ریاست جمهوری به وی رای دهند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول