اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر کرج تأکید کرد

ضرورت توجه شورای شهر به مقوله ساخت و ساز غیرمجاز در کرج

رئیس شورای شهر کرج بر لزوم رسیدن به وحدت‌رویه در خصوص آرای کمیسیون ماده 100 تاکید کرد و گفت: شورای شهر باید نگاه جدی‌تری را به مقوله ساخت و سازهای غیرمجاز داشته باشد.

ضرورت توجه شورای شهر به مقوله ساخت و ساز غیرمجاز در کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری کرج، محمود دادگو رئیس شورای شهر کرج اظهار کرد: متأسفانه ساخت و سازهای غیرمجاز در این کلانشهر و در محلاتی که مورد غفلت واقع شده طی سالیان گذشته رشد داشته که این امر نیازمند توجه جدی است.

این مسئول با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز تنها تخلفی محسوب می‌شود که سازنده را مجاب به پرداخت جریمه می‌کند، افزود: متاسفانه ساخت و ساز غیرمجاز تنها یک تخلف محسوب می‌شود که این امر نیازمند بازنگری و تحکم بیشتر از سوی قانونگذار است.

*رویکرد جدی شورای شهر چهارم درباره ساخت و ساز غیرمجاز

این مسئول با بیان اینکه در کنار حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا به عنوان آسیب‌های جدی باید موضوع ساخت و ساز غیرمجاز را نیز در اولویت قرار دهیم از تلاش جدی شورای چهارم در این زمینه خبر داد.

دادگو گفت: به رغم تلاش‌های انجام شده باید اعتراف کنم اقدامات شایان توجهی در این زمینه انجام نشده اما رویکرد شورای شهر چهارم در این خصوص بسیار جدی است.

وی در ادامه تحقق وحدت‌رویه و تعیین ضرایب و جرایم کمیسیون ماده 100 را بر اساس منطقه‌بندی و برخورداری مناطق شهر ضروری عنوان و بیان کرد: شورای شهر چهارم به دنبال مکانیزم‌های جدی در این زمینه است و اگر جرایم سنگینی در این خصوص تعیین شود قطعاً شاهد کاهش اینگونه ساخت و سازها خواهیم بود.

*ساخت و ساز غیرمجاز، تلاش‌های تدوین طرح تفصیلی را بی‌ثمر می‌کند

دادگو افزود: میلیاردها تومان برای تدوین طرح تفصیلی شهر هزینه شده و این گونه ساخت و سازها به راحتی تمام تلاش‌ها را زیر سؤال می‌برد.

وی عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا ساخت و ساز غیرمجازی اتفاق نیفتد که پس از آن به دنبال راه چاره باشیم و از نیروی انتظامی در مورد تخریب‌ها کمک بگیریم.

رئیس شورای شهر کرج توجه شهروندان به سلامت خانواده خود و تهیه سرپناه امن و بدون دغدغه را مهم ارزیابی کرد و از مردم خواست با نگاهی کلان به این امر یاری‌رسان مدیریت شهری باشند.

انتهای پیام/2302/ل/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول