اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس:

قدیمی‌ترین وقف طبس 3 قرن قدمت دارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس گفت: قدیمی‌ترین وقف‌نامه در شهرستان طبس مربوط به حاج لطفعلی نادمی به تاریخ وقف 1153 هجری قمری و در حدود سه قرن پیش است.

قدیمی‌ترین وقف طبس 3 قرن قدمت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد الهی اظهار داشت: در مسیر هدایت مردم به سمت وقف‌های جدید باید تمامی علما، خطبا، مبلغان و رسانه‌ها به کمک اوقاف بیایند تا بتوان با تبیین صحیح احکام وقف مردم را به سوی ایجاد وقف‌های هوشمندانه سوق داد.

وی پشتوانه اقتصادی وقف را در جامعه یادآور شد و تصریح کرد: امروز تمام تلاش اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس بر تقویت وقف‌ها، اجرای صحیح نیت واقفان و هدایت به سوی وقف‌های جدید است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس کشف و شناسایی وقف‌های مجهول‌الهویه را از دیگر اولویت‌های اوقاف شهرستان طبس برشمرد و افزود: با توجه به موقوفات ارزشمندی که در این شهرستان وجود دارد اطلاع‌رسانی صحیح از عملکرد اوقاف می‌تواند سبب رغبت بیشتر مردم به مقوله وقف شود.

الهی ثبت وقف‌های جدید امسال در این شهرستان را نشان از توجه مردم به امر مقدس وقف دانست و یادآور شد: در فرصت باقیمانده تا پایان سال باید شمار وقفیات جدید را به حد مطلوب رساند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان طبس 423 موقوفه و 5 هزار و 32 رقبه دارد که از این تعداد 98 موقوفه به‌صورت غیر متصرفی و در دست متولیان است و 325 موقوفه به‌صورت متصرفی بوده که امور آن به‌وسیله اوقاف و امور خیریه اداره می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس گفت: قدیمی‌ترین وقف‌نامه در شهرستان طبس مربوط به حاج لطفعلی نادمی به تاریخ وقف 1153 هجری قمری و در حدود سه قرن پیش است.

حجت‌الاسلام الهی بر لزوم آشنایی مردم با احکام وقف تاکید کرد و گفت: اگر مردم با احکام وقف آشنایی پیدا کنند بسیاری از معضلات پیش ‌رو حل می‌شود.

انتهای پیام/22482/ط/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول