به گزارش خبرگزاری فارس از بم، رضا طالبیزاده پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره ثبت اسناد این شهرستان، اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات خوشحالی دوستان و ناامیدی دشمنان را به همراه داشت و این حضور مردم وظیفه مسئولین را سنگینتر میکند.
وی بیان داشت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یک سازمان حاکمیتی است و خدمات ویژهای به مردم ارائه میدهد و در واقع کار اصلی ما تثبیت مالکیت و حمایت از حقوق مشروع افراد حقیقی و حقوقی است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ادامه داد: فعالیتهای ما شامل ثبت شرکتها، ثبت مؤسسهها، ثبت علائم و اختراعات، اجرای اسناد رسمی و وصول مطالبات مردم و ادارات دولتی است.
طالبیزاده بیان کرد: در چند سال گذشته شاهد تحول چشمگیری در همه بخشهای سازمان بودیم و تلاش داریم از طریق فناوری اطلاعات خدمات را به صورت سهل و آسان ارائه کنیم.
مدیرکل ثبت اسناد استان کرمان تصریح کرد: از شهریور ماه سال جاری سامانه ثبت اسناد در دفاتر رسمی افتتاح و مردم میتوانند در مدت زمان کوتاه و با صرف هزینه کمتر فعالیتهای خود را انجام دهند.
وی گفت: از هفته آینده سامانه ثبت شرکتها در استان راهاندازی و متقاضیان میتوانند بدون مراجعه به ادارات ثبت از طریق این سامانه عملیات ثبت و تغییرات لازم را انجام دهند.
طالبیزاده با بیان اینکه همه مردم به نوعی با اداره ثبت اسناد مرتبط هستند، گفت: خدمات ما در زمینه ازدواج، خرید و فروش املاک و ثبت شرکتها انجام میشود.
وی ضمن اشاره به اهمیت تعیین تکلیف اراضی در ادارات ثبت اسناد گفت: در شهرستان بم تعداد 2 هزار و 364 پرونده تشکیل که برای 2 هزار پرونده قرار کارشناسی و برای 316 پرونده منجر به صدور رأی شده است.
مدیرکل ثبت اسناد استان کرمان، خواستار همکاری ادارات اوقاف، راه و شهرسازی، آب و برق منطقهای و سایر ادارات نسبت به تعیین وضعیت اراضی وقفی، حریم جادهها، حریم رودخانهها و حریم تاسیسات برق و آب و ... شد.
طالبیزاده در ارتباط با راهاندازی اداره ثبت اسناد در شهرستانهای ریگان، فهرج و نرماشیر گفت: این امر نیازمند تصویب چارت تشکیلاتی از سوی معاونت برنامهریزی ریاست جمهوری است که در دولت دهم اقداماتی انجام شده و امیدواریم به زودی محقق شود.
انتهای پیام/2446/ذ30/د1000