اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان:

بسترهای فرهنگی و آموزشی احیای امر به معروف فراهم است

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان گفت: بسترهای فرهنگی، آموزشی و رسانه‏ای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جهاد دانشگاهی فراهم است.

بسترهای فرهنگی و آموزشی احیای امر به معروف فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان سمنان، حسن رهایی در جلسه کمیته‏ رسانه و مطبوعات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان که در جهاد دانشگاهی استان سمنان برگزار شد، افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی، می‏تواند در حوزه فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر همکاری و نتایج مطلوب و ارزشمندی به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: در جهت رشد و تعالی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بین دانشجویان و دانشگاه باید بسیار کار شود؛ باید تلاش کنیم تا جوانان ما در این سمت و مسیر حرکت کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان افزود: مقام معظم رهبری در سفر خود به استان سمنان دو مقوله دین‏مداری و دانش‏پژوهی را دو ویژگی بارز مردم این خطه از ایران اسلامی دانستند؛ دانشجویان در دانشگاه‌ها دانش‏پژوهی را فرا می‏گیرند و ما نیز وظیفه داریم با رشد و تعالی ارزش‏های دینی و اسلامی دین‏مداری در دانشگاه‏ها را نیز افزایش دهیم.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی پلی بین جامعه و دانشگاه است و علاوه بر فعالیت‏های فرهنگی، فعالیت‏های پژوهشی و تحقیقاتی نیز برای آن تعریف شده، اما سبقه جهاد دانشگاهی سبقه فرهنگی است.

رهایی ضمن معرفی فعالیت‏های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: در حوزه فرهنگی دو خبرگزاری به نام خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) که یک پایگاه دینی و معارفی در استان بوده، در جهاد دانشگاهی مشغول به فعالیت است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان افزود: برگزاری گفتمان‌ها و نشست‏های دانشجویی با عنوان بصیرت دینی و عاشورا، سبک زندگی اسلامی، گفتمان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، بصیرت و دانشجو و . . . نیز از دیگر فعالیت‏های فرهنگی این نهاد در سال جاری است.

وی اضافه کرد: اردوهای ملی «ایران مرز پرگهر» نیز یک رویکرد مطلوب و اثربخش در جهاد دانشگاهی است و 9 دوره اردوی ایران مرز پر گهر با هدف تقویت روحیه خودباوری در بین دانشجویان سراسر استان برگزار شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان افزود: در اردوهای ایران مرز پرگهر دانشجویان از دستاوردهای 35 ساله انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی که به دست متخصصان ایرانی راه‏اندازی شده است، بازدید می‏کنند.

رهایی ادامه داد: در استان سمنان نیز 9 دوره اردوی ایران مرز پرگهر در قالب بازدید دانشجویان استان از دستاوردهای 35 ساله متخصصان ایرانی برگزار شده است.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول