اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شروع نخستین اقدامات

دیار میهمان‌نواز فارس آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی می‌شود

دیار پهناور فارس و شهر ادب و فرهنگ‌پرور شیرازی‌های میهمان‌نواز آماده استقبال و پذیرایی از گردشگران نوروزی می‌شود.

دیار میهمان‌نواز فارس آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، نخستین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای این استان با حضور مقام عالی فارس و اعضای این ستاد برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در این جلسه با اشاره به لزوم ارائه خدمات مناسب به گردشگران نوروزی این استان گفت: استان فارس به دلیل وجود جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی متعدد، در ایام نوروز مورد استقبال گردشگران و مسافران بسیاری قرار می‌گیرد، از این رو ضروری است که هماهنگی‌های لازم برای ارائه خدمات مطلوب به زائران شهر مقدس شیراز و استان فارس صورت گیرد تا مسافران با خاطره‌ای خوش، این دیار مهمان‌نواز را ترک کنند.

مصیب امیری با تأکید بر ضرورت توجه به توزیع زمانی و مکانی خدمات سفر بیان کرد: باید هرگونه تبلیغات در راستای معرفی این استان به صورت مستمر در تمام سال صورت گیرد و همچنین شهرستان‌ها و مناطق کمتر شناخته شده فارس نیز که دارای قابلیت‌های ویژه گردشگری هستند به صورت مناسب، معرفی و تبلیغ شوند که در این راستا صدا و سیمای این استان نقش به‌سزایی را ایفا می‌کند.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفرهای فارس افزود: به منظور تقویت خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی، ستاد هماهنگی خدمات سفرها به ریاست مقام عالی این استان، قائم مقامی معاونت امور عمرانی استانداری و دبیری اداره کل میراث فرهنگی فارس تشکیل شده که در همین راستا و برای ارائه خدمات مرتبط، معاونت‌هایی در حوزه‌های انتظامی، حقوقی، اسکان و پذیرایی، فرهنگی، اجتماعی و زیارتی، ارتباطات و اطلاع‌رسانی، خدمات و رفاه، بهداشت و درمان، امداد و نجات، خدمات شهری، حمل و نقل و نظارت، برنامه‌ریزی، هماهنگی و پشتیبانی تشکیل شده است.

این مسئول عنوان کرد: به منظور تسهیل در رفت و آمد گردشگران و روان‌سازی ترافیک در محوطه‌های اطراف اماکن تاریخی فرهنگی، در این مکان‌ها تاکسی‌های گردشگری مستقر شده و همچنین برای جلوگیری از اتلاف وقت مسافران، ساماندهی فروش بلیط‌های ورود به اماکن تاریخی فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است.  

امیری در پایان بر لزوم ارائه آمارهای واقعی و به دور از خطا در نوروز 93 تأکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های صحیح در ایجاد زیرساخت‌های مناسب، تنها با ارائه آمارهای واقعی و با خطای کم میسر می‌شود که این موضوع در سطح ملی و استانی در دستور کار قرار گرفته است.

ایجاد تمهیدات لازم برای اسکان مسافران با توجه به پیش‌بینی بارندگی در ایام نوروز، ساماندهی منازل مبله استیجاری، نظارت بر کنترل کیفیت و قیمت کالاها و خدمات به ویژه در ترمینال‌ها و پایانه‌های این استان، تأمین اسکناس مورد نیاز خودپردازها، افزایش خدمات امنیتی و انتظامی، از جمله مصوبات این جلسه بود.

همچنین افزایش ساعات شیفت نانوایی‌ها، افزایش ظرفیت سوخت در جایگاه‌های سوخت این استان، افزایش شیفت درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها، روان‌سازی ترافیک، شیفت‌بندی مشاغل ضروری خدمات‌دهی در ایام تعطیلات، نیز از جمله دیگر مصوبه‌هایی بود که در این جلسه مصوب شد.

تعطیلی حفاری‌ها و عملیات عمرانی در سطح شیراز از 15 اسفند ماه امسال تا 16 فروردین ماه 93، افزایش علایم هشدار‌دهنده در نقاط حادثه‌خیز این استان، جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان، معتادان و اتباع بیگانه از جمله دیگر مصوبات این جلسه بود که مقرر شد در جلسات آتی این ستاد، نتیجه اقدامات صورت گرفته پیرامون این موارد اعلام شود.

انتهای پیام/‌2448/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول