اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی خبر داد

توافقات جدید حمل و نقلی با افغانستان برای تسهیل تردد ناوگان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان خراسان رضوی از توافقات جدید حمل و نقلی با افغانستان برای تسهیل تردد ناوگان خبر داد.

توافقات جدید حمل و نقلی با افغانستان برای تسهیل تردد ناوگان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی، حمیدرضا شهرکی‌ثانوی در سومین نشست مرزی مدیران‌کل حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران و افغانستان گفت: در جریان برگزاری نشست هیئت ایرانی از امکانات و تجهیزات موجود در بندر مرزی اسلام‌قلعه و پارکینگ‌های تاسیس شده توسط جمهوری اسلامی افغانستان بازدید شد.

وی افزود: در جریان این گفت‌وگو طرفین ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری‌های حمل و نقل جاده‌ای فی‌مابین، بر اجرای کامل مفاد موافقتنامه حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای کالا و مسافر سال 1381 و همچنین توافقات انجام شده در نشست‌های مرزی تاکید کردند.

شهرکی‌ثانوی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد به منظور یکسان‌سازی عوارض و هزینه‌ها و رفع موانع موجود در بخش‌های دولتی و خصوصی آخرین جداول مربوط به عوارض دولتی و هزینه‌های خدمات بخش خصوصی ظرف مدت یک ماه مبادله شود.

به گفته وی، براساس توافقات به عمل آمده برای تسهیل تردد کامیون‌های ایرانی در افغانستان ظرف 3 ماه آینده شرکت‌های بیمه افغانی در مبادی ورودی مرز افغانستان مستقر می‌شوند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان خراسان رضوی یادآور شد: تامین امنیت در مسیر هرات اسلام‌قلعه برای تردد ناوگان ایرانی، مساعدت در مدت زمان اعتبار پروانه تردد ناوگان افغانی، ممنوعیت تردد ناوگان اتوبوسی افغانی با عمر بیش از 15 سال به قلمرو جمهوری اسلامی، پیشنهاد برگزاری نشست‌های تخصصی بخش‌های خصوصی دو کشور، اعلام آمادگی طرف افغانی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه ساخت تیرپارک در جاده‌های ترانزیتی افغانستان از جمله تصمیم‌های اتخاذ شده در این جلسه بود.

وی درباره تامین امنیت ناوگان ایرانی در افغانستان افزود: طرف افغانی با توجه به درخواست طرف ایرانی مبنی بر تامین امنیت مسیر هرات اسلام‌قلعه برای تردد ناوگان جاده‌ای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد از ساعت 7 الی 15:30 دقیقه امنیت این مسیر را توسط پلیس شاهراه با همکاری پلیس سرحدی تامین می‌کند.

شهرکی‌ثانوی گفت: طرف ایرانی درخواست کرد تا به منظور تسریع و تسهیل تردد وسایل ایرانی صدور خط‌ در مبادی ورودی آن کشور انجام شود؛ طرف افغانی اعلام کرد که مراتب را مورد بررسی قرار داده و نتیجه را ظرف 3 ماه می‌گوید.

انتهای پیام/2202/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول