اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف بیرجند:

308 سهام وقفی بیرجند سنددار شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند از اخذ 430 سند مالکیت برای موقوفات حوزه بیرجند طی سال جاری خبر داد و گفت: در ایام الله دهه فجر 308 سهام وقفی سنددار شدند.

308 سهام وقفی بیرجند سنددار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اوقاف وامور خیریه  خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام دادخدا خدایی اظهار داشت: با همکاری کارشناسان اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند و اداره ثبت اسناد در ایام‌الله دهه فجر حدود 35 سند مالکیت اخذ شد که از این تعداد 13 سند مربوط به روستای مسک، یک سند روستای نوفرست، یک سند روستای برزج، هفت سند تنگل باخور، یک سند نصرآباد خراشاد، یک سند کوچ، دو سند تنگل بقیاج، چهار سند ترقیچ گسک و چهار سند نیز مربوط به روستای گسک بوده است.

وی تصریح کرد: مجموع این موقوفات بیش از 308 سهم بوده‌اند که ارزش ریالی این سهام بالغ بر یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند و درمیان خاطر نشان کرد: با احتساب 35 سند جدید رقم اخذ سند مالکیت در شهرستان بیرجند به عدد 430 رسید که در نوع رکورد محسوب می‌شود.

خدائی ضمن تقدیر از همکاری اداره ثبت اسناد و املاک بیرجند در امر سنددار شدن موقوفات گفت: اخذ سند به معنای مصون ماندن موقوفات از هرگونه تعرض است.

وی با اشاره به اینکه امروزه لازم است وقف‌ها به سمت نیازهای روز جامعه سوق پیدا کنند، یادآور شد: اوقاف نیز از واقفان و خیران دعوت می‌کند تا به سمت نیازهای روز جامعه از جمله کمک به ازدواج جوانان، کمک به بیماران خاص حرکت کرده و این سنت حسنه را اجرا کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند با بیان اینکه در گذشته به اجرای نیت واقف توجه می‌شده است، افزود: در دو سال گذشته بخشی از درآمدها و اعتبارات جذب شده برای احیا و نگهداری از موقوفات هزینه شده و می‌شود.

خدایی ادامه داد: مردمی که توان وقف به صورت انفرادی و مشارکتی دارند و یا خانواده‌هایی که دارای فرزند نیستند، می‌توانند با وقف بخشی از اموالشان این میراث جاودان را برای خود باقی بگذارند.

وی به سنددار کردن موقوفات اشاره کرد و گفت: در زمینه سنددار کردن موقوفات منطقه، تفاهم‌نامه‌هایی با اداره‌های منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک بیرجند منعقد شده است.

انتهای پیام/22482/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول