اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه

نرخ بی‌سوادی در استان اصفهان به صفر می‌رسد

معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در استان درصدد به صفر رساندن نرخ بی‌سوادی در استان تا پایان برنامه پنجم توسعه هستیم.

نرخ بی‌سوادی در استان اصفهان به صفر می‌رسد

محمد براتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به شاخص سواد در استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر اصفهان به عنوان سومین استان با‌سواد در کشور محسوب می‌‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان هر ساله نسبت به ارائه آموزش‌های سواد‌آموزی به افراد بی‌سواد بین 10 تا 49 سال اقدام می‌کند، اضافه کرد: 95.46 درصد از افراد در سطح استان با‌‌سواد هستند و شاخص با‌سوادی در استان اصفهان بالا است.

معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به یکی از برنامه‌های اجرایی این مجموعه تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در استان درصدد به صفر رساندن نرخ بی‌سوادی در استان تا پایان برنامه پنجم توسعه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ای در استان در راستای به صفر رساندن نرخ بی‌سوادی در تمام شهرستان‌های استان تهیه و تدوین شده است، ادامه داد: بر اساس سرشماری صورت گرفته در سال 1390 حدود 134 هزار نفر از جمعیت 10 تا 49 سال در استان بی‌سواد هستند.

براتی با بیان اینکه سهمیه‌ای به تمام شهرستان‌های استان برای ارائه آموزش‌های با‌سوادی به مردم اختصاص داده شده است، تاکید کرد: در حال حاضر نرخ بی‌سوادی در استان اصفهان حدود 4.5 درصد است و برنامه‌های اجرایی لازم در راستای به صفر رساندن نرخ بی‌سوادی در استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های با‌سوادی در سه دوره با‌سوادی، انتقال و تحکیم به متقاضیان ارائه می‌شود، افزود: امسال بودجه‌های سواد‌آموزی در دوره سواد‌آموزی از 430 هزار تومان به 620 هزار تومان افزایش یافته و بودجه‌های سواد‌آموزی در دوره انتقال تغییری نکرده است.

معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: همچنین امسال بودجه‌های سواد‌آموزی در دوره تحکیم از 40 تومان به 60 تومان به ازای هر نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/63004/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول