اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

علمای مذاهب حرکت جریان تکفیری را محکوم کنند

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: علمای مذاهب حرکت جریان تکفیری در سوریه را محکوم کنند.

علمای مذاهب حرکت جریان تکفیری را محکوم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی صبح امروز در بیست و یکمین همایش ائمه جمعه سراسر سیستان و بلوچستان در سالن اجتماعات نهاد مقام معظم رهبری در امور اهل سنت، اظهار داشت: بیداری اسلامی به عنوان پدیده‎ای اسلامی در کشورهای مسلمان جلوه پیدا کرده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به احادیث پیامبر از چهار ده قرن قبل، رمز بالندگی و اصلاح جامعه را اصلاح امرا و علمای دین دانست و افزود: مدیران نقش سازنده‎ای در جامعه دارند.

این مسئول ادامه داد: در سطح اول بیداری اسلامی اندیشمندان و علما حضور دارند که آگاهی جمعی از اسلام اصیل و باورهای دینی است، آگاهی جمعی متاثر از احکام دینی است.

وی ابراز داشت: افراد تند رو که به هیچ چیزی اعتقاد ندارند بیداری اسلامی را به اسلام سیاسی متهم می‌کنند و چون خودشان به جدایی دین از سیاست معتقد هستند نمی‌توانند این بیداری را تحمل کنند.

تقوی تصریح کرد: بیداری اسلامی پدیده اجتماعی است که به تقویت اسلام منجر می‎شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه بیداری اسلامی دارای سه رکن اساسی است، گفت: اول بازگشت به اسلام ناب و اصول اولیه آن در منطقه، تاکید بر وحدت امت اسلامی و رویارویی با فرقه گرایی که کلید مبارزه با عقب ماندگی جامعه است.

وی همچنین با اشاره به اینکه هر پدیده اجتماعی دارای تاریخچه ای است که بیداری اسلامی از این قاعده مستثنی نیست، عنوان کرد: موج بیداری اسلامی در مقابل استعمار سیاسی غرب توسط جمعی از علما به کمک مردم با پشتوانه به اعتقادات دینی پا به عرصه گذاشت در واکنش به استبداد خارجی و طاغوت‌های داخلی که نمایندگان دولت‌های غربی بوده و هستند.

تقوی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی دارای سه طبقه بندی است، افزود: اول اصلاح فرهنگی و سیاسی که زمینه ساز تشکل‌های مختلف همچون اخوان و المسلمین در مصر و فداییان اسلام در ایران که ویژگی‌های اصلاح‌طلبانه در آن کم است و بیشتر جنبه گفتمانی دارد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه موج دوم بیداری اسلامی توسط امام راحل در ایران با ویژگی‌های خاص به وجود آمد، ابراز داشت: رهبری در حقیقیت در بیداری اسلامی تجسم ارزش‌های آن انقلاب است، امام از موضع مرجعیت انقلاب را بر اساس اعتقادات دینی مردم که حکم امام برای آنان حکم ولی امر و حضرت حجت بود، آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه دیدگاه عاشورایی و آزادمنشی و پرورش روحیه ایثار و از خود گذشتگی امروز اندیشه‌های سازنده امام راحل  به وجود آمد، متذکر شد: امروز اندیشه‌های سازنده امام است که رو به روی اندیشه‌های استکباری ایستاده است و انرژی هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست.

رئیس سیاست‌گذاری شورای ائمه جمعه کشور بیان داشت: هیئت دیپلماسی باید نگاه به اینکه آمریکا به ایران نیازمند است نه اینکه ایران به آنها وابستگی دارد روند مذاکرات را پیش ببرد.

نیروهای تکفیری باید توسط علمای شیعه و سنی محکوم شوند

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: دولت‌های صهیونیستی قصد از بین بردن جنبش‌های اسلامی فلسطین و لبنان را داشتند، اما با حمایت جامعه اسلامی از ملت مظلوم فلسطین با شکست رو به رو شدند.

این مسئول اضافه کرد: بزرگ ترین مصیبت جهان اسلام وجود نیروهای تکفیری که به زنان و کودکان تجاوز می‌کنند و قبور ائمه اطهار را مورد بی حرمتی قرار می‌دهند.

وی با طرح این سوال که کدام اسلام حکم به جهاد نکاح و مسلمان کشی داده است، خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان همیشه مورد توجه خاص مقام معظم رهبری بوده که نشانه رشادت مردم این منطقه است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور یادآور شد: نیروهای تکفیری در همه گروه‌های شیعه و سنی هستند که باید توسط علمای مذاهب محکوم شوند.

این مسئول همچنین با بیان اینکه موج دوم مفاهیم غنی شهادت و حمایت از محرومان و پایان دوران خود باختگی و تسلیم در برابر غرب را نشان داد، بیان داشت: رابطه با غرب و استکبار حلال تمام مشکلات نیست، با استفاده از منابع و داشته‌های داخلی می‌توان پیشرفت کرد.

تقوی افزود: اسلام باید توجه خاصی به استکبار ستیزی با روش‌های خاص داشته باشد، موج سوم  بیداری اسلامی تحول خاورمیانه است که در اوایل سال 2011 به وجود آمد و حاکمان جلاد را از قدرت به زیر آورد.

وی در پایان گفت: از جمله اصولی که باید در راستی بیداری اسلامی مد نظر باشد، اصل توحید، امر به معروف و نهی از منکر و اطلاعات از رهبری و مدیریت جامعه است.

انتهای پیام/75004/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول