اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

محرومیت بیش از 759 روستای کشور از داشتن فناوری ارتباطات

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بیش از 40 روستای کشور با پیگیری‌های صورت گرفته به اینترنت پرسرعت (ADSL) مجهز شده‌اند از محرومیت بیش از 759 روستای کشور از داشتن فناوری ارتباطات خبر داد.

محرومیت بیش از 759 روستای کشور از داشتن فناوری ارتباطات

علی سبحانی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار کرد: این عقب‌ماندگی بر روستاهای کشور تأثیر گذاشته است و برخی از روستاها از داشتن اینترنت ADSL محرومند.

نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس با بیان اینکه بیش از 40 روستای کشور با پیگیری‌های صورت گرفته به مرکز تلفن روستایی و اینترنت پرسرعت (ADSL) مجهز شده‌اند از محرومیت بیش از 759 روستای کشور از داشتن فناوری ارتباطات خبر داد.

وی افزود: در اغلب این روستاها جمعیتی بالغ بر 3 هزار نفر زندگی می‌کنند.

رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات کشور تأخیر زیادی صورت گرفته است، تأکید کرد: براساس برنامه پنجم توسعه این شبکه باید به بهره‌برداری می‌رسید و هنوز در این بخش دارای مشکلاتی هستیم.

سبحانی‌فر با اشاره به وضعیت پتروشیمی افزود: در مجلس طرحی را به تصویب رسانده‌ایم که براساس آن برای جلوگیری از افزایش قیمت خوراک پتروشیمی، این مبلغ را از 2.7 سنت به 15 سنت رسانده‌ایم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت جهانی خوراک پتروشیمی 10 سنت بوده که این تفاوت باعث برداشتن سودهای کلان توسط صاحبان این صنایع شده است.

وی از تزریق گاز به شبکه گازرسانی بخش روداب و ششتمد سبزوار و کلنگ‌زنی خط انتقال 20 اینچ گاز از سبزوار به جوین و چند روستای دیگر با اعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال خبر داد.

انتهای پیام/2202/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول