اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید از مدارس حاشیه شهر اسدآباد مطرح شد

خیرین و مسئولان به کمک مدارس حاشیه‌نشین شهر بیایند

فرماندار اسدآباد با تأکید بر مشارکت والدین در تربیت و آموزش دانش‌آموزان، برای تعمیر و تجهیز مدارس ابتدایی نبوت و آزادگان شهرستان قول مساعد داد.

خیرین و مسئولان به کمک مدارس حاشیه‌نشین شهر بیایند

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، صبح امروز فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان اسدآباد به همراه خبرنگاران و مسئولان آموزش و پرورش از دو دبستان نبوت و آزادگان در حاشیه  شهر اسدآباد بازدید کردند.

در دو دبستان نبوت و آزادگان که در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود، 400 دانش‌آموز پسر و دختر در حال تحصیل هستند.

این مدارس که جزو مدارس محروم حاشیه شهر هستند، تاکنون به جز سرانه دانش‌آموزی کمکی دریافت نکرده‌‌اند در صورتی که نیاز اساسی به تعمیر و تجهیز امکانات دارند.

فرماندار شهرستان اسدآباد با حضور در این مدرسه پای درد دل مدیران این دو دبستان نشست و برای تعمیر و تجهیز این مدارس قول مساعد داد.

حمزه عبدکوند در حاشیه برگزاری جشنواره غذا که توسط والدین دانش‌آموزان برپا شده بود نیز اقدام به سخنرانی کرد.

وی با بیان اینکه نهاد آموزش و پرورش و خانواده در تربیت افراد مکمل هم هستند، اظهار داشت: خانواده ‌ها در تربیت فرزندان تأثیر مهم دارند، اثرگذاری رفتار و گفتار در خانواده‌ روی دانش‌آموزان، مهم است و این رفتار و تربیت سالم باید متناسب در مدارس اعمال شود.

فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه مقطع دوره ابتدایی در تربیت اسلامی دانش‌آموزان مهم است، تصریح کرد: با توجه به اینکه شخصیت افراد جامعه در دوران ابتدایی شکل می‌گیرد و این مقطع از دوران تحصیل مهم است، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینک دبستان نبوت و آزادگان که به دو صورت دو شیفت اداره می‌شود اذعان داشت: این مدارس با توجه قدمت زیاد آن از لحاظ امکانات نسبت به دیگر مدارس محروم و نیاز اساسی به تعمیر و تجهیز دارد.

عبدکوند با اشاره به نقش مادران در تربیت اسلامی فرزندان، گفت: در آموزه‌های دینی ما نیز تربیت فرزند صالح تأکید بسیاری شده است.

وی خانواده‌داری را اولویت کاری مادران در خانه دانست و افزود: با وجود این محرومیت‌ها دانش‌آموزانی که در این دبستان تحصیل می‌کنند، از ادب و هوشی برخوردارند که باید نسبت به آموزش آن‌ها توجه بیشتری داشته باشیم.

فرماندار شهرستان اسدآباد با تأکید بر مشارکت والدین در پرورش، تربیت و آموزش دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اختصاص اعتبارات به آموزش و پرورش شهرستان و کمک خیرین، این مدارس را از امکانات تجهیز کنیم.

لازم به ذکر است مسئولان و مدیران دبستان نبوت به کمک والدین دانش‌آموزان اقدام به تهیه جشنواره غذا به منظور تغذیه سالم کردند که در این جشنواره 40 نوع غذا در معرض دید عموم قرار گرفت.

فرماندار شهرستان اسدآباد نیز برای برگزارکنندگان جشنواره غذا و والدین هدایایی را در نظر گرفته بود.

انتهای پیام/89008/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول