اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر قزوین تأکید کرد

استفاده شهروندان قزوینی از حمل و نقل عمومی در ایام نزدیک به عید

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شهروندان قزوینی در ایام نزدیک به عید نوروز با هدف کاهش حجم بار ترافیک بیشتر از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

استفاده شهروندان قزوینی از حمل و نقل عمومی در ایام نزدیک به عید

حکمت‌الله داوودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به فرا رسیدن عید نوروز، اظهار داشت: در این ایام شهروندان قزوینی برای خرید مایحتاج خود مانند پوشاک، مواد خوراکی، غذایی و پروتئینی بیشتر در خیابان‌ها تردد می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ایام یاد شده رفت و آمد شهروندان قزوینی به مرکز شهر برای خرید نیازهای اساسی و ضروری زندگی افزایش می‌یابد، بیان کرد: به همین دلیل استفاده آنان از حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی ارتقا می‌یابد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: تحقق این مهم موجب افزایش حجم بار ترافیکی به ویژه در نقاط پرتردد مرکز شهر قزوین می‌شود که در راستای رفع این مشکل باید شهروندان قزوینی از استفاده خودروی شخصی پرهیز کنند و بیشتر از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه شهروندان قزوینی در ایام یاد شده بیشتر از معابر خط‌کشی با هدف حفظ ایمنی، عبور و مرور آسان و کاهش حجم بار ترافیک عبور کنند، ابراز داشت: رانندگان نیز باید به این مهم توجه بیشتری کنند که در گذرگاه‌های عبور عابر پیاده همیشه حق تقدم با عابر پیاده است.

این مسئول با اشاره به اینکه احداث پل‌های هوایی و مکانیزاسیون کردن، خط‌کشی معابر و نصب تابلو در گذرگاه‌ها از جمله برنامه‌های شورای اسلامی شهر قزوین است، اضافه کرد: تحقق این مهم با هدف ایمنی بیشتر عابران پیاده انجام می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه طرح عابر یار در قزوین اجرا می‌شد، یادآور شد: با پیگیری اجرای این طرح نیروهای مربوطه را در نقاط حساس شهری به ویژه تقاطع خیام و بوعلی مستقر می‌کنیم تا عابران را راهنمایی کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین متذکر شد: رانندگان باید همیشه به سه قشر از عابران پیاده به ویژه نوجوانان، افراد مسن‌ و قشری که دارای محدودیت حرکتی و بیشتر در معرض خطر هستند، بیشتر توجه کنند تا مشکلی برای آنان به وجود نیاید.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: وضعیت پیاده‌روهای شهر قزوین را باید با هدف ایمن‌سازی عابران ساماندهی و مرمت کنیم تا جانبازان و معلولان به خوبی در شهر قزوین رفت و آمد کنند.

انتهای پیام/77009/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول