اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی ارومیه:

همه پزشکان درآمد نجومی ندارند

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی ارومیه گفت: همه جامعه پزشکی از درآمد سرشار و نجومی برخوردار نیستند.

همه پزشکان درآمد نجومی ندارند

ولی رستم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تصور حاکم بر جامعه مبنی بر اینکه همه پزشکان از درآمد سرشار و زندگی شبیه قصه‌ها برخوردار هستند باید اصلاح شود، زیرا این تفکرات مطابق واقعیت نیست.

وی افزود: طبق اذعان مقامات رده بالای کشور فقط پنج درصد جامعه پزشکی از درآمد آنچنانی برخوردار است، قشر زیادی از طریق نسخه‌پیچی و ویزیت بیماران درآمد کسب می‌کنند.

این فعال جامعه پزشکی ادامه داد: قشر زیادی از پزشکان نه جراح بوده و نه اینکه از سایر استان‌ها و خارج از کشور بیمار دارند، بنابراین درآمد آنها عادی بوده و گاه تکافوی هزینه‌های پزشکی، زندگی و مالیات را نمی‌کند.

رستم‌زاده بر ضرورت توجه مسئولان به این قشر تاکید کرد و ادامه داد: مالیات‌های سنگین، نبود پوشش بیمه‌ای از جمله مشکلاتی است که جامعه پزشکی با آن روبه‌رو هستند.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی ارومیه با تاکید بر اینکه فعالان این عرصه با سلامت جسمی و روحی اقشار مختلف مردم روبه‌رو هستند، اظهار داشت: گاه پزشکان با مراجعه‌کننده‌هایی روبه‌رو می‌شوند که توانایی پرداخت هزینه‌های درمان را ندارند بنابراین پزشک با هزینه خود نسبت به تامین نیازهای دارویی و درمانی بیمار اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: پزشکان برای اینکه در رشد شاخص‌های بهداشت و سلامت و پیشگیری به طور موثر نقش‌آفرینی کنند، باید خودشان از نظر روحی و روانی دغدغه نداشته باشند، که برای محقق شدن این موضوع باید برای کاستن فشارهای وارد بر طبیب گام برداریم.

انتهای پیام/61002/صا20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول