اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان سینمایی خواستار شد

بازبینی و بررسی فیلم رستاخیز با حضور علما و کارشناسان دینی

رئیس سازمان سینمایی گفت: یکی از مباحث انتقادی در فیلم رستاخیز نشان دادن تصاویر معصومین(ع) است؛ البته در این فیلم تنها تصویر حضرت عباس(ع) نشان داده شده و بهتر است این فیلم در فضایی با حضور علما مورد بازبینی و بررسی قرار گیرد.

بازبینی و بررسی فیلم رستاخیز با حضور علما و کارشناسان دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الله ایوبی شب گذشته در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در جمع مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی اظهار کرد: سینما زبان ارتباط با مخاطبان است و می‌­تواند خانواده را دور هم جمع کند.

وی افزود: سینمای ایران در سی و دومین جشنواره فیلم فجر بسیار خوب ظاهر شد و سینماگران مستعد کشور توانستند بدون هزینه‌های سرسام‌آور فیلم‌­های خود را تولید کرده و در این جشنواره به رقابت بپردازند.

ایوبی تصریح کرد: با توجه به آمار ارائه شده توسط دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، مشهد بیشترین تماشاگر را در طول جشنواره تجربه کرده که این میزان نشان دهنده علاقمندی مخاطبان مشهدی به سینما است؛ از این رو لازم است همه مسئولان خراسان رضوی برای سال آینده حق این استان را بهتر به جا آورند و با افزایش سینماها، جشنواره فیلم فجر را باشکوه­‌تر برگزار کنند.

رئیس سازمان سینمایی کشور به حاشیه­‌های ایجاد شده به فیلم رستاخیز نیز اشاره کرد و گفت: این فیلم پروژه­‌ای چندین ساله داشت و کاری سخت و پرخطر بود زیرا یک دهه روی این پروژه بزرگ سینمایی کار شد تا برای اکران در جشنواره فیلم فجر امسال آماده شود.

وی با اشاره به پیام آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: یکی از مباحث انتقادی نشان دادن تصاویر معصومین است که البته در این فیلم تنها تصویر حضرت عباس(ع) نشان داده شد و البته در این زمینه مجوزهایی را هم به ما عرضه کردند.

وی در واکنش به برخی تحریفات صورت گرفته در این فیلم افزود: بهتر است این فیلم در فضایی با حضور علما مورد بازدید و بررسی قرار گیرد.

به گفته ایوبی، البته مباحثی هم در حوزه فیلمنامه و محتوا وجود دارد که امیدواریم با تغییرات حاصله از سوی کارگردان این موارد رفع شود.

دبیر یازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد نیز از بازدید 26 هزار تماشاگر مشهدی از فیلم‌ها در طول 10 روز برگزاری این جشنواره خبر داد.

سیدحمید طباطبایی افزود: با وجود برنامه‌ریزی­‌های انجام شده از سوی دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، مشهد 19 فیلم را در طول 10 روز برگزاری جشنواره اکران کرد و با مشکلاتی از جمله نقص فنی، دریافت نکردن فیلم و دریافت دیر برخی از فیلم­‌ها مواجه شد.

به گفته وی، روزانه 6 سانس، 2 فیلم و در مجموع 60 اکران در طول 10 روز برگزاری یازدهمین جشنواره فیلم فجر انجام شد و قبل از برگزاری جشنواره، 4 مستند به همراه برگزاری جلسات نقد و بررسی اکران شد.

به گزارش فارس، در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، محمد احسانی معاون سازمان سینمایی، علی‌اصغر رشید معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی، سیدسعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و علی مسگرانی معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی حضور داشتند.

در این مراسم از هنرمندانی همچون مریلا زارعی و ابراهیم حاتمی‌کیا تقدیر شد.

در بخش فیلم‌های مستند از رضا فرهمند به خاطر فیلم «لطفاً بوق بزنید» تقدیر و تندیس جشنواره به وی اهدا شد؛ ضمن آن‌که از ابراهیم بهرامی، امیرمسعود سهیلی و محمد صادقی فعالان انجمن سینمای جوان مشهد نیز با لوح تقدیر و هدیه نقدی انجمن سینمای جوانان تقدیر به عمل آمد.

از مهدی آرمان­مهر، جواد علیزاده، ابراهیم اصغری و ناصر ضمیری به عنوان تعدادی از هنرمندان خراسان رضوی که در جریان برگزاری جشنواره فیلم فجر حضور و یا در فیلمسازی نقش داشتند، تجلیل و تقدیر شد.

فیلم «چ» با اختلاف اندک با فیلم شیار 143 توانست به عنوان فیلم برگزیده از نگاه مخاطبان مشهدی جایزه خود را بگیرد.

در پایان مراسم اختتامیه، فیلم «شیار 143» ساخته نرگس آبیار در سالن شهید اصغرزاده مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) مشهد اکران شد.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول