اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای فصل زمستان تاکنون

45 شکارچی متخلف در بروجرد دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجرد گفت: از ابتدای فصل زمستان تاکنون 45 شکارچی متخلف دستگیر و تحویل مراجع قضایی شهرستان شده‌اند.

45 شکارچی متخلف در بروجرد دستگیر شدند

امیر ساکت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد با بیان اینکه آموزش افراد جامعه برای جلوگیری از تخریب تنوع زیستی لازم است، اظهار داشت: شکارچیان با شکار غیرمجاز بزرگ‌ترین صدمه را به تنوع زیستی وارد می‌کنند که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم صورت بگیرد.

وی به تلاش شبانه‌روزی ماموران یگان حفاظت اداره بروجرد اشاره کرد و افزود: یگان حفاظت وظیفه کنترل و حفاظت از تنوع زیستی شهرستان بروجرد را به عهده دارد و همچنین با شکارچیان متخلف به شدت برخورد می‌کند.

وی اضافه کرد: شکار بی‌رویه و غیرمجاز سبب از بین رفتن گونه‌های زیستی نادر و در خطر انقراض قرار گرفتن آن‌ها می‌شود.

ساکت بر لزوم آموزش تمام افراد جامعه در ارتباط با حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: آگاهی دادن به جامعه می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات این حوزه را حل کند.

این مسئول در ادامه یادآور شد: بخشی از منطقه شکار ممنوع گرین در حوزه استحفاظی شهرستان بروجرد قرار دارد.

وی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 15 کلاس آموزشی با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان بروجرد به منظور آگاهی بخشی بیشتر به دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و خانواده‌های آنان، به منظور حفاظت از محیط زیست و گونه‌های حیات وحش این شهرستان برگزار شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد عنوان کرد: از ابتدای فصل زمستان تاکنون 45 شکارچی متخلف دستگیر و تحویل مراجع قضایی شهرستان شده‌اند.

ساکت با اشاره به اینکه حوزه استحفاظی شهرستان بروجرد اعم از گونه‌های گیاهی و جانوری تحت حفاظت نیستند، اظهار کرد: شکار گونه‌های جانوری از قبیل میش، قوچ، کل، بز و سگ آبی غیر مجاز بوده و تنها برای تعداد محدودی از پرندگان اجازه شکار داده می‌شود.

انتهای پیام/2304/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول