اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان اردبیل خبر داد

همکاری دو آزمایشگاه بخش خصوصی در استانداردسازی دستگاه‌های سنجش

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: دو آزمایشگاه مورد اطمینان توسط بخش خصوصی در اجرای طرح ارزیابی دستگاه‌های ترازوی دیجیتالی و سنجش و توزین با اداره کل استاندارد استان اردبیل همکاری دارند.

همکاری دو آزمایشگاه بخش خصوصی در استانداردسازی دستگاه‌های سنجش

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم علایی عصر امروز در نشست معاونان و دست‌اندرکاران حوزه استانداردسازی دستگاه‌های سنجش و توزین در اردبیل اظهار داشت: ما به صورت ماهانه و فصلی با سرکشی به تمامی اصناف و مغازه‌ها سعی داریم دستگاه‌های توزین و سنجش آنها را مورد ارزیابی قرار دهیم تا جلوی هرگونه خطا و کار اشتباه گرفته شود.

وی تصریح کرد: با توجه به عملکرد مثبتی که در سال‌های اخیر در این حوزه داشتیم استان اردبیل توانسته جز سه استان برتر کشور در ارزیابی‌ها و سنجش نهایی در این زمینه باشد تا برخی تخلفات و سوءاستفاده‌های احتمالی در این زمینه برچیده شود.

علایی عملکرد 10 ماهه در این زمینه را نظارت، سنجش و ارزیابی بیش از چهار هزار دستگاه ترازوی دیجیتالی جدید برشمرد و خاطر نشان کرد: استفاده از ترازوهای عادی و سنتی مورد قبول نیست و در این زمینه ما با همکاری اصناف و اتحادیه‌ها تلاش می‌کنیم تا مغازه‌داران را موظف به استفاده از ترازوهای دیجیتال کرده تا براساس شناسه استاندارد گواهی آزمون دوره‌ای صادر و برچسب مورد نظر نیز بر روی ترازوها نصب شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه در سال‌جاری تعداد 631 گواهی تأیید ایمنی برای آسانسورهای استان اردبیل صادر شده است، اضافه کرد: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و برون‌سپاری بخشی از فعالیت‌های دولت به بخش خصوصی، شرکت‌های همکار بازرسی فنی تأیید صلاحیت شده بخش خصوصی در سال‌جاری اقدام به صدور 631 برگ گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور کرده‌اند.

وی بیان کرد: در راستای کنترل فعالیت بازرسان آسانسور حداقل 53 دستگاه توسط کارشناس اداره کل استاندارد به صورت تصادفی مورد بازرسی قرار گرفته و تعداد سه مورد نیز تذکر و اخطار به شرکت‌های متخلف داده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل استاندارد اردبیل ادامه داد: با توجه به اهمیت ایمنی کاربران آسانسور و ارتقا کیفیت آنها کارفرمایان و متقاضیان نصب آسانسور در هنگام انعقاد قرارداد با شرکت‌های نصاب آسانسور از دارا بودن پروانه واحد طراحی و مونتاژ آسانسور شرکت مذکور که از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود، اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/62007/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول