اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خبر داد

تولید سالانه بیش از یک میلیون تن محصول خرما در کشور

جانشین سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور از تولید سالانه بیش از یک میلیون تن محصول خرما در کشور خبر داد.

تولید سالانه بیش از یک میلیون تن محصول خرما در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، جوان‌میر عبدالملکی امشب در همایش محصول‌محور با دستورالعمل بررسی محصول خرما در بوشهر، اظهار داشت: بوشهر از استان‌های مهم در تولید خرما در کشور است به همین دلیل این استان برای میزبانی از این همایش در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: در این همایش تلاش می‌شود تجربیات و راهکارهای جدید برای تولید بیشتر، با کیفیت‌تر و سالم‌تر ارائه شود.

جانشین سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به اینکه همایش محصول‌محور در ارتباط با خرما و 19 محصول دیگر در سطح کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: چهارشنبه آینده نیز همایش ملی برنج در گیلان با حضور استان‌های فعال در این بخش برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در ارتباط با همایش محصول محور خرما در بوشهر شماری از کارشناسان به عنوان سربازان خط مقدم در روستاهای مورد نظر برای توجیه نخل‌داران در این مناطق حاضر می‌شوند.

این مسئول اضافه کرد: این افراد به عنوان کارشناسان مربی با استفاده از یک گروه علمی که شامل کشاورزان نمونه و کارشناسان بخش کشاورزی هستند پشتیبانی و در مورد نحوه کشت با هم چاره‌اندیشی می‌کنند.

عبدالملکی اضافه کرد: این کارشناسان مربی با ارائه راهکارهای علمی برای حل مشکلات مناطق برنامه‌ریزی می‌کنند و در صورتی که نتوانند در این زمینه اقدام کنند مسائل را در سطح شهرستان، استان و کشور مطرح و برای حل آن چاره‌اندیشی می‌کنند.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی، منابع طبیعی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز در این نشست، گفت: برای پایداری محصول خرما باید خطرهای زیست‌محیطی آن کم شود.

رحیم خادمی افزود: پیش‌نویس این دستورالعمل فنی تهیه شده و قرار است با حضور کارشناسان و افراد باتجربه به بحث گذاشته و بعد از بررسی‌های به عمل آمده یک دستورالعمل فنی جامعی تهیه شود.

کارشناس کشاورزی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور نیز گفت: این دستورالعمل فنی آخرین آموخته‌ها در زمینه‌های زمان، نوع و روش کاشت نهال، آبیاری، نحوه گرده‌افشانی، زمان برداشت و مبارزه با آفات مطرح است.

مهدی عشقی حسن‌آبادی افزود: هم‌اکنون سطح زیرکشت نخیلات در کشور 270 هزار هکتار است که سالانه یک میلیون و 100 هزار تن محصول در کشور تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: از نظر سطح زیر کشت ایران رتبه اول دنیا را دارد ولی در بخش تولید بعد از مصر رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/66006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول