اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع مردم خارگ مطرح شد

اعتراض رئیس شورای شهر خارگ به مصوبه شورای عالی امنیت ملی

رئیس شورای شهر خارگ با اعتراض به مصوبه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر مالکیت اراضی خارگ، گفت: آیا حق این مردم نبوده است که در این تصمیم‌گیری، نماینده‌ای از آنجا حضور داشته باشد؟

اعتراض رئیس شورای شهر خارگ به مصوبه شورای عالی امنیت ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسین داربویی امشب در جمع مردم خارگ با ارائه عملکرد 6 ماهه شورای اسلامی شهر خارگ و شهرداری این جزیره، اظهار داشت: در ماه گذشته برای بیان پاره‌ای از مشکلات جزیره خدمت آیت‌الله صفایی‌بوشهری امام جمعه بوشهر رسیدیم و قصد داشتیم کلیات را بیان کنیم، اما متوجه شدیم ایشان از جزئیات مشکلات خارگ هم آگاه هستند و این نشان از پیگیری‌های ایشان دارد و البته این به‌ خاطر وجود امام جمعه محبوب خارگ بوده که هم در استان و هم در تهران همیشه به جد پیگیر مشکلات هستند.

وی افزود: در مدت حضورمان همواره از نزدیک تلاش‌های امام جمعه را دیده‌ایم و علاوه بر آن پیشنهادها، راهکارها و طرح‌های بسیار خوب ایشان در تمامی زمینه‌ها، راهگشای ما بوده است و هر کدام از این طرح‌هایی که ایشان پیگیر آن هستند اگر اجرایی شود قطعاً تحولی عظیم را در خارگ شاهد خواهیم بود و با نفوذی که ایشان دارند قطعاً این شدنی خواهد بود.

رئیس شورای شهر خارگ با قدردانی از جمیری، نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی برای مطرح کردن مشکل سند مالکیت اراضی خارگ در جلسه معارفه استاندار بوشهر، تصریح کرد: این مسئله جای تقدیر دارد، اما امیدواریم ایشان بیشتر به این جزیره سفر و مشکلات را بررسی کنند، چراکه ایشان با نفوذی که در مجلس دارند و با تعامل و ارتباط با مسئولان امر، قطعاً راحت‌تر خواهند توانست این مشکلات را رفع کنند.

وی عنوان کرد: تا هنوز موفق به دیدار با استاندار نشده‌ایم اما امام جمعه ما سه بار با ایشان دیدار داشته‌اند و مشکلات را مطرح کرده‌اند و امیدوارم استاندار در این زمینه همت کنند و نگاهی ویژه به خارگ داشته باشند و لازمه این امر این است که جایگاه‌ها در خارگ به خوبی تعریف شود و اگر قداست جایگاهی مثل بخشدار به عنوان عالی‌ترین مقام امنیتی و نماینده وزارت دولت در منطقه که علاوه بر آن رئیس شورای تامین نیز هست، شکسته شود، قطعاً مشکلات عدیده‌ای را به وجود خواهد آورد.

داربویی با اشاره به نقش مردم خارگ در 8 سال دفاع مقدس، اظهار امیدواری کرد فرمانده بسیج سپاه خارگ بتواند با بیان مشکلات مردم، از حقوق این مردم به عنوان پدافند غیر عامل دفاع کند.

وی بیان داشت: شورای عالی امنیت ملی کشور، همانگونه که تصویب کرده است مالک اراضی خارگ، دولت و بهره‌بردار نفت باشد، مصوب کرده که باید تمامی خدمات برای مردم جزیره خارگ توسط شرکت نفت انجام شود که البته ما به واگذاری مالکیت این جزیره معترض هستیم و اگر قرار است تصمیمی به این بزرگی گرفته شود، آیا نباید نمایندگانی از مردم این جزیره، نماینده این مردم در مجلس شورای اسلامی، بخشدار و یا یک مسئول محلی در این جلسه حضور داشته باشد؟ ما هم حرف‌هایی داریم و نباید بدون حضور ما در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شد.

رئیس شورای شهر خارگ ادامه داد: آیا در هشت سال جنگ، با وجود این همه بمباران و مشکلات، آنها آمدند از خارگ دفاع کنند؟ با وجود همه بی‌مهری‌هایی که به این مردم شد، در تمامی مدت جنگ همین جا ماندند و جانشان را فدا کردند و از این تأسیسات حراست کردند، دود و آلایندگی این گازهای سمی به حلق ما می‌رود و از این تأسیسات نگهداری می‌کنیم تا شهرهای بالاتر از ما آباد شوند و شهر ما آباد نشود.

داربویی ادامه داد: آیا حق ما این نیست که برای تصمیم‌گیری در مورد مالکیت اراضی این جزیره یک نماینده از ما در جلسات مهم حضور داشته باشد؟ ما این مسئله را پیگیری خواهیم کرد تا شاید آن‌هایی که در پایتخت نشسته‌اند و از مشکلات ما آگاه نیستند آگاه شوند و اگر بحث مالکیت این همه مهم بوده است پس باید بحث خدمات‌رسانی هم به جد پیگیری و عمل می‌شد.

وی با بیان مشکلات مردم در زمینه بالا بودن کرایه منازل پایگاه دریایی ارتش، خاطرنشان کرد: فرمانده پایگاه دریایی خارگ به واقع خدمات زیادی را برای این مردم انجام داده‌اند و این جای تشکر دارد و ما امیدواریم به این قضیه نیز ورود کنند و افزایش نرخ‌ها به صورت نزولی صورت نگیرد و به فکر مردم هم باشند و از آیت‌الله صفایی‌بوشهری و حجت‌الاسلام کمالی نیز درخواست داریم تا در راستای حل این مشکل، آن را پیگیری کنند.

انتهای پیام/66006/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول